کد خبر: 609689
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ۱۱:۰۳:۵۶
| |

روسیه و اوکراین، زندانی تبادل می‌کنند

وزارت دفاع روسیه تایید کرد، ۴۰ نیروی نظامی این کشور در ازای آزادی ۴۰ زندانی اوکراینی از اسارت آزاد شدند و چهار زندانی اوکراینی دیگر نیز که به شدت مجروح شده بودند در اقدامی بشردوستانه آزاد شدند.

روسیه و اوکراین، زندانی تبادل می‌کنند
کد خبر: 609689
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ۱۱:۰۳:۵۶

ارتش روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این نیروهای نظامی در اسارت با "خطر بسیار جدی مواجه بودند". آنها با هواپیما به مسکو فرستاده می‌شوند تا در درمان و توانبخشی‌شان در بیمارستان‌های نظامی ادامه پیدا کند. تمامی این نیروها خدمات درمانی و روانپزشکی لازم را نیز دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، تاتیانا موسکالکووا، کمیسیونر حقوق بشر روسیه نیز آزادی چهار زندانی اوکراینی مجروح را تایید کرد.

وی گفت: به خاطر نگرانی‌های بشردوستانه، وزارت دفاع روسیه علاوه بر آزادی ۴۰ نیروی اوکراینی، چهار سرباز اوکراینی دیگر را نیز که به شدت مجروح شده‌اند، آزاد کرد.

در همین حال، آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که ۴۴ تبعه اوکراینی از روسیه به خانه بازگردانده شدند.

وی در پستی در تلگرام نوشت: افراد آزاد شده جزو سربازان، نیروی گارد مرزی، نیروی گارد ملی و ملوانان هستند. ما همچنین دو غیرنظامی را نیز آزاد کردیم.

یرماک افزود، تیم حاضر در مقر هماهنگی برای درمان زندانیان جنگ به انجام وظیفه‌ای که از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به آنها محول شده یعنی "بازگرداندن همه اسرای اوکراینی به خانه" ادامه می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: قدرت یک کشور با میزان ارزشی که برای مردمانش قائل است، ارزیابی می‌شود. اصول ما این است که اوکراینی‌ها بالاترین ارزش را دارند. در نتیجه باید همه آنها را به خانه بازگردانیم.

براساس آمار منتشر شده، از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۲۰۰۰ زندانی تاکنون میان روسیه و اوکراین تبادل شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها