کد خبر: 609364
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۱۸:۲۲:۵۴
| |

ادعای عجیب دونالد ترامپ درباره تسلیحات آمریکا در افغانستان

دونالد ترامپ با تاکید بر بازگرداندن تجهیزات برجامانده امریکا در افغانستان گفت: «من هر میخ را می‌خواهم، هر پیچ را می‌خواهم، هر پیچ و مهره‌ را می‌خواهم، من آن چادرهای بزرگ را می‌خواهم. من همه آن‌ها را می‌خواهم.»

ادعای عجیب دونالد ترامپ درباره تسلیحات آمریکا در افغانستان
کد خبر: 609364
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۱۸:۲۲:۵۴

دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا، گفته است که طالبان پس از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در سال ۲۰۲۱، به ۷۰۰ هزار میل جنگ‌افزار امریکایی دست یافته‌اند.

به گزارش شفقنا افغانستان، آی‌بی‌تی‌ گزارش داده است که رییس جمهور پیشین امریکا این مطلب را در گفت‌وگوی اخیرش با فاکس‌نیوز بیان کرده است.

ترامپ گفته که نیروهای امنیتی پیشین افغانستان که توسط امریکا تجهیز شده بودند، تنها به ۴۰ هزار جنگ‌افزار نیاز داشتند؛ اما در پایان خروج این کشور از افغانستان، نظامیان پیشین افغان ۷۰۰ هزار سلاح امریکایی در اختیار داشتند.

رییس جمهور پیشین امریکا همچنان مدعی شده که کشورش تجهیزاتی به ارزش ۸۵ میلیارد دلار از جمله موترها، هواپیماها و تفنگ‌ها را به حکومت پیشین افغانستان داده است.

به نقل از «8 صبح»، دونالد ترامپ با اشاره به طالبان گفته است: «آنان بقیه را می‌فروشند و ثروت‌اندوزی می‌کنند. ما این تجهیزات را آن جا گذاشتیم.»

او با تاکید بر بازگرداندن تجهیزات برجامانده امریکا در افغانستان گفته است: «من هر میخ را می‌خواهم، هر پیچ را می‌خواهم، هر پیچ و مهره‌ را می‌خواهم، من آن چادرهای بزرگ را می‌خواهم. من همه آن‌ها را می‌خواهم.»

ترامپ در حالی از فروش جنگ‌افزارهای امریکایی از سوی طالبان سخن می‌زند که اخیراً محمد اشرف‌ غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان، در پیام عیدی‌اش گفت که رهبران طالبان با قاچاق سلاح ثروتمند شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها