کد خبر: 609189
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۱۸:۰۵:۰۴
| |

اردن هم هسته‌ای می‌شود

سازمان انرژی اتمی اردن برای اجرای پروژه های هسته‌ای منتظر چراغ سبز دولت است و در حال بررسی تمام قابلیت های موجود در رآکتورهای روسیه، کره، فرانسه و انگلیس است.

اردن هم هسته‌ای می‌شود
کد خبر: 609189
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۱۸:۰۵:۰۴

رئیس سازمان انرژی اتمی اردن گفت:« کشورش درصدد ساخت رآکتورهای هسته ای کوچک است و در حال بررسی نمونه رآکتورهای برخی کشورها از جمله روسیه است. »

به گزارش  شفقنا به نقل از القدس العربی، «خالد طوقان» افزود:« سازمان انرژی اتمی برای اجرای این پروژه ها منتظر چراغ سبز دولت است و در حال بررسی تمام قابلیت های موجود در رآکتورهای روسیه، کره، فرانسه و انگلیس است. »

وی افزود:« تمام بررسی ها را انجام دادیم. زیرساخت ها فراهم و بررسی ها در مورد انتخاب مکان و تأمین آب خنک کننده در حال انجام است. اکنون در حال مقایسه فناوری ها هستیم تا بهترین مدل را با توجه به شرایط اردن انتخاب کنیم. تصمیم گرفته شد از رآکتورهای کم مصرف برای شیرین سازی آب و تولید برق استفاده شود. استفاده از رآکتورهای شناور در عقبه نیز تحت بررسی است، اما ممکن است منجر به نگرانی کشورهای همسایه شود.»

وی احتمال ساخت رآکتورهای با ظرفیت 1000 مگاوات در ده سال آینده را رد و تصمیم ساخت رآکتورهای کوچک را به وجود مشکل فراهم کردن منابع آبی در کشور منوط کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها