کد خبر: 608826
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ۲۰:۱۵:۴۷
| |

جان بولتون:

ژاپن برای کمک به اوکراین مقابل ایران بایستد

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌ها در یادداشتی نوشت که ادامه روابط اقتصادی ژاپن با متحد روسیه [ایران] به تلاش‌های جنگی این کشور کمک می‌کند.

ژاپن برای کمک به اوکراین مقابل ایران بایستد
کد خبر: 608826
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ۲۰:۱۵:۴۷

دو روز پس از صدور بیانیه چند بندی وزرای خارجه گروه هفت که در آن کشورهای عضو، از جمله ژاپن بر لزوم حمایت از اوکراین و ممانعت از یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای پافشاری کردند، «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌ها در یادداشتی نوشت که ادامه روابط اقتصادی ژاپن با متحد روسیه [ایران] به تلاش‌های جنگی این کشور کمک می‌کند.

بولتون در این یادداشت که در وب‌سایت «نشنال ریویو» منتشر شده، نوشت: «تهاجم روسیه به اوکراین، انتخاب‌های سختی را بر آمریکا و متحدانش در تعیین نحوه پاسخگویی به چنین تجاوزات بی‌دلیل و غیرضروری تحمیل کرده است».

به نوشته مقام پیشین امنیت ملی کاخ سفید، «ایالات متحده به وظیفه خود عمل می‌کند، اما ژاپن یکی از اعضای گروه هفت و سومین اقتصاد بزرگ جهان، پاهای خود را پس کشیده و در لفاظی صرف متوقف شده است. واکنش قوی‌تر ژاپن برای حمایت از اوکراین ضروری است و این با قطع تجارت با متحد سرسخت روسیه، ایران، آغاز می‌شود».

بولتون همچنین نوشته است: «ژاپن تنها عضو گروه هفت است که از سپتامبر تاکنون هیچ گونه تحریمی را علیه مقام‌ها یا نهادهای ایرانی اعمال نکرده و هم پول و هم محصولات تجاری از توکیو به تهران سرازیر می‌شود».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها