کد خبر: 608819
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ۲۰:۲۵:۵۰
| |

وزیر خارجه اسپانیا:

تا هر زمان اوکراین بخواهد از آن حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه اسپانیا از اجرایی شدن وعده این کشور برای ارسال تانک به اوکراین طی روزهای آینده خبر داد.

تا هر زمان اوکراین بخواهد از آن حمایت می‌کنیم
کد خبر: 608819
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ۲۰:۲۵:۵۰

در ادامه جنگ‌افروزی کشورهای غربی در اوکراین، اسپانیا به ارسال تسلیحات نظامی به این کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش مهر، به نقل از رویترز، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا روز شنبه در جمع رسانه‌ها اعلام کرد که مادرید طی روزهای آینده شش دستگاه تانک لئوپارد ۲ را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وزیر خارجه اسپانیا، با توجه به اینکه قرار بر ارسال ۱۰ تانک به اوکراین بوده، افزود که چهار تانک باقی مانده نیز بعداً به اوکراین منتقل خواهد شد.

آلبارس در عین حال با تاکید بر رویکرد جنگ‌افروزانه این کشور یادآور شد: ما تا زمانی که اوکراین نیاز داشته باشد، از این کشور حمایت خواهیم کرد.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا، پیشتر و در ماه فوریه در جریان سفر به کی یف، به دولت اوکراین وعده داد ۱۰ دستگاه تانک لئوپارد ساخت آلمان را در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

در اوایل آوریل نیز «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد که دولت مادرید در نظر دارد شش دستگاه تانک لئوپارد ۲ را تا نیمه دوم ماه جاری به اوکراین منتقل کند.

زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی انواع سیستم‌های تسلیحاتس از جمله موشک‌های دفاع هوایی، سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه، تانک‌ها، توپخانه خودکششی و توپ‌های ضدهوایی را به اوکراین ارسال کرده‌اند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز در اوایل ماه آوریل اعلام کرد که این ائتلاف از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون ۶۵ میلیارد یورو (۷۰ میلیارد دلار) کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها