کد خبر: 608659
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۲۱:۱۷:۱۶
| |

نفت ایران، هدف شرکت‌های کوچک چینی؟

به گزارش منابع بازار نفت و حمل و نقل دریایی، شرکت‌های نفتی دولتی و پالایشگاه‌های بزرگ در چین با افزایش خرید نفت خام روسیه، باعث جلوگیری از سقوط بهای نفت آن کشور شده و در نتیجه خریداران کوچکتر چینی را مجبور کرده‌اند به سایر عرضه‌کنندگان نفت ارزان‌تر مثل ایران روی آورند.

نفت ایران، هدف شرکت‌های کوچک چینی؟
کد خبر: 608659
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۲۱:۱۷:۱۶

به‌سبب خرید بالای نفت روسیه توسط متقاضیان عمده این کشور، خریداران کوچکتر چینی را مجبور کرده‌اند به سایر عرضه‌کنندگان نفت ارزان‌تر روی آورند.

به گزارش انتخاب، خریداران کوچکتر با قبول خطر نقض تحریم‌ آمریکا، متقاضی اصلی نفت تحریمی ایران و ونزوئلا شده‌اند که با تخفیف مناسب به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش رویترز، خریداران عمده چینی پس از تحریم‌های غرب علیه روسیه پس از حمله به اوکراین برای مدتی از خرید نفت این کشور اکراه داشتند اما به تدریج خرید آنان افزایش یافته است.

روسیه نیز به نوبه خود برای خریداران چینی تخفیف‌های قابل توجهی منظور کرده است و بر اساس آمار گمرکی چین، کل واردات نفت خام روسیه توسط چین در ماه مارس به طور متوسط روزی ۲.۲۶ میلیون بشکه بوده است.

بخش عمده نفت وارداتی چین از روسیه از مناطق بالتیک و اورال روسیه است.

شرکت‌های چینی پتروچاینا، هنگلی و شنگونگ خریداران اصلی نفت روسیه معرفی شده‌اند هرچند این شرکت‌ها در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند.

انتظار می‌رود واردات نفت روسیه توسط چین در ماه‌های آینده روند افزایشی داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها