کد خبر: 608639
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۱۹:۳۶:۳۶
| |

عراق دست از شرکای جدید بر نمی دارد

هدف اصلی سفر وزیر برق عراق به عربستان به منظور اجرای توافق دو کشور مبنی بر تجهیز شبکه ملی برق عراق به توان تولیدی هزار مگاوات است.

عراق دست از شرکای جدید بر نمی دارد
کد خبر: 608639
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۱۹:۳۶:۳۶

وزارت برق عراق اعلام کرد: همکاری با کشورهای شورای همکاری ادامه دارد و شامل تاسیس خط برقی نیروگاه فاو عراق به نیروگاه الوفره کویت است.

به گزارش میدل ایست به نقل از خلیج آنلاین، «احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق گفت: سفر وزیر برق به ریاض شامل بررسی موضوعات فنی بوده و برنامه ریزی ها برای آغاز پروژه برق کشی انجام شده است.

وی افزود: هدف اصلی سفر وزیر برق عراق به عربستان به منظور اجرای توافق دو کشور مبنی بر تجهیز شبکه ملی برق عراق به توان تولیدی هزار مگاوات است.

وی تاکید کرد: عراق نیازمند برق کشی های گسترده با کشورهای همسایه است و هم اکنون این آمادگی را دارد تا با کشورهای خلیج در این زمینه همکاری کند. این طرح می تواند برق کشور را با توان تولیدی 500 مگاوات از سمت استان بصره تولید کند.

همچنین وی با اشاره به اینکه برق کشی با کشور اردن در حال اجرا است و توان تولیدی فاز نخست آن در ژوئیه به 150 مگاوات می رسد، گفت: تنوع منابع انرژی فضای بیشتری برای انتخاب قیمت انواع انرژی به شهروندان می دهد.

در ماه می بود که دولت عراق طرح برق کشی با کشورهای شورای همکاری را به تصویب رساند و اکنون عراق تلاش می کند تا با همکاری این کشورها بحران برق را در مناطق مختلف حل کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها