کد خبر: 608475
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۲۲:۲۲:۵۵
| |

فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا:

فعالیت هواپیماهای آمریکا در دریای سیاه ادامه دارد

​فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا از ادامه فعالیت‌های هوایی این فرماندهی در دریای سیاه خبر داد.

فعالیت هواپیماهای آمریکا در دریای سیاه ادامه دارد
کد خبر: 608475
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۲۲:۲۲:۵۵

فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در اروپا اعلام کرد که آمریکا به عملیات تجسسی خود بر فراز دریای سیاه ادامه می‌دهد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا (EUCOM) روز پنجشنبه و در واکنش به گزارش هایی مبنی بر توقف پرواز پهپادهای گلوبال هاوک در منطقه دریای سیاه، اعلام کرد که واشنگتن به عملیات هواپیماهای تجسسی خود در منطقه دریای سیاه ادامه می دهد.

سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا تاکید کرد که هواپیماهای اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی نیروی هوایی آمریکا به طور فعال به عملیات در حریم هوایی بین المللی بر فراز دریای سیاه ادامه می دهند.

به گفته این مقام آمریکایی، پیش از حمله روسیه به اوکراین و برابر با قوانین حاکم بر حریم هوایی بین‌المللی، نیروهای آمریکایی به طور معمول در دریای سیاه فعالیت می‌کردند و در آینده نیز در منطقه دریای سیاه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

اوایل امروز شبکه المیادین اعلام کرد آمریکا پرواز هواپیماهای بدون سرنشین راهبردی «گلوبال هاوک» خود را بر فراز دریای سیاه پس از حادثه برای پهپاد آمریکایی «ریپر» متوقف کرده است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت «فلایت رادار ۲۴» که امکان نمایش پروازها را در زمان واقعی و بر روی نقشه فراهم می‌کند، آخرین باری که پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» بر فراز دریای سیاه در سواحل شبه جزیره کریمه پرواز کرد، ۲۱ مارس گذشته بوده است و از آن زمان تاکنون این پهپادهای آمریکایی مستقر در جزیره سیسیل وارد حریم هوایی دریای سیاه نشده‌اند.

این خبر در حالی است که این پهپادهای آمریکایی در کل دوره قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به طور متوسط ماهانه هشت تا ده پرواز شناسایی بر فراز منطقه دریایی روبروی کریمه انجام داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها