کد خبر: 608141
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۰۹:۰۷:۱۸
| |

فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام:

به دلیل رویکرد تهاجمی پکن، خطر درگیری با چین در حال افزایش است

فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام ادعا کرد که به دلیل اقدامات تهاجمی پکن، خطر درگیری با چین در حال افزایش است.

به دلیل رویکرد تهاجمی پکن، خطر درگیری با چین در حال افزایش است
کد خبر: 608141
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۰۹:۰۷:۱۸

دریاسالار جان آکیلینو، فرمانده مرکز فرماندهی هند و اقیانوس آرام آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشست کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان گفت که حمله روسیه به اوکراین، آزمایش‌های موشکی کره شمالی و تهدید افراط ‌گرایی خشونت‌آمیز، خطر جنگ را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا از واشنگتن تایمز، وی در عین حال تاکید کرد: چین تنها رقیب جدی آمریکا است که با ترکیب قدرت نظامی خود با فناوری پیشرفته می تواند جایگاه آمریکا را به عنوان ابرقدرت پیشرو در جهان تصاحب کند.

این مقام نظامی آمریکا ادامه داد: جنگ اجتناب ناپذیر و قریب الوقوع نیست. با این حال، این دهه دوره‌ای از افزایش ریسک را نشان می‌دهد و این تهدید ها «واقعی هستند».

آکیلینو در عین حال تاکید کرد که نیروهای نظامی آمریکا در منطقه برای هر سناریویی کاملا آماده هستند.

وی گفت: «برای من مهم نیست که جدول زمانی برای حمله احتمالی چین به تایوان چیست. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا این مأموریت را به من داده است. بنابراین، من مسئول جلوگیری از این درگیری هستم و اگر بازدارندگی شکست خورد، ما باید بتوانیم بجنگیم و پیروز شویم.»

به گزارش ایرنا، کالین کال، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی نیز روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگویی مجازی به میزبانی فارین پالیسی افزود: ما خواهان درگیری با چین نیستیم. جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) در تمام تعاملات خود با شی جین پینگ رئیس جمهور چین، بر ایجاد حفاظ در اطراف رقابت‌ میان دو کشور، ثبات استراتژیک و حفظ ارتباطات زمان بحران تأکید کرده است.

این مقام پنتاگون اضافه کرد: اما واقعیت این است که وقتی با چین تماس می گیریم، پاسخ تلفن را نمی دهند. تلاش ما برای ارتباط با چین تا حد زیادی نادیده گرفته می شود. بنابراین فکر می‌کنم این وظیفه هر دو طرف است که مطمئن شوند که آن حفاظ ها در جهت رقابت حفظ شوند.

دستیار وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: مشکل ما با چین در زمینه تکنولوژی نیست بلکه اراده سیاسی در طرف دیگر وجود ندارد. از نظر من، چین یک سیستم بسیار متمرکز دارد. شی جین پینگ نمی خواهد به زیردستانش قدرت دهد تا بدون موافقت صریح او، با آمریکا تماس بگیرند. بنابراین این امر ارتباط مقامات پایین رتبه چین با آمریکا را مشکل می کند.

وی گفت: چین دیدگاه بسیار متفاوتی دارد. به نظر می رسد آنها این دیدگاه را دارند که ارتباطات در زمان بحران، بهانه ای برای آمریکا جهت ایجاد بحران های بیشتر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها