کد خبر: 608076
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۹:۱۰:۴۰
| |

پول خروجی که ترکیه از کامیون‌های ایرانی می‌گیرد!

ترکیه از جمعه گذشته از کامیون‌های ایرانی در هنگام خروج از این کشور مبالغی را به ازای میزان کیلومتری که هر کامیون در این کشور طی کرده، دریافت می‌کند.

پول خروجی که ترکیه از کامیون‌های ایرانی می‌گیرد!
کد خبر: 608076
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۹:۱۰:۴۰

ترکیه در اقدامی جدید علیه حمل و نقل بین المللی ایران، از یکشنبه پیش تا کنون از کامیون های ایرانی در هنگام خروج از این کشور مبالغی را به ازای میزان کیلومتری که هر کامیون در  خاک این کشور طی کرده، دریافت می کند.

به گزارش تین نیوز ، این اقدام ترکیه با هدف مقابله به مثل با ایران است که از ناوگان ترکیه ای هنگام ورود به ایران مابه التفاوت قیمت سوخت دریافت می کند.

اما این در شرایطی است دریافت مبلغ از ناوگان ترکیه توجیه داشته و دلیل آن ارزان بودن بیش از حد قیمت گازوئیل در ایران است چرا که قیمت سوخت گازوئیل در ایران 600 تومان اما در ترکیه این مبلغ معادل یک یورو چیزی معادل 50 تا 60 هزار تومان ایران است.

فعالان حمل و نقلی در عین حال پیش بینی می کنند در صورتی که اخذ این مبالغ از ناوگان تایید و مستمر شود هزینه حمل و نقل برای صاحبان کالا با ناوگان ایرانی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و ترجیح صاجبان کالا حمل و نقل با ناوگان ترکیه ای خواهد بود، موضوعی که در نهایت به نابودی حمل و نقل بین امللی کشور منجر خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها