کد خبر: 607991
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۲:۵۴:۲۴
| |

موافقت مجلس با تقاضای استرداد لایحه عضویت ایران در اتحادیه همکاری های تایید صلاحیت آزمایشی آسیا-اقیانوسیه

نمایندگان با تقاضای استرداد لایحه عضویت ایران در اتحادیه همکاری های تایید صلاحیت آزمایشی آسیا-اقیانوسیه به دولت جهت عضویت در اتحادیه جدیدی که در این خصوص شکل گرفته است، موافقت کردند.

موافقت مجلس با تقاضای استرداد لایحه عضویت ایران در اتحادیه همکاری های تایید صلاحیت آزمایشی آسیا-اقیانوسیه
کد خبر: 607991
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۲:۵۴:۲۴

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای استرداد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه همکاری های تایید صلاحیت آزمایشی آسیا-اقیانوسیه با ۱۸۶ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد حسینی معاون رئیس جمهور در تشریح دلایل دولت برای استرداد این لایحه، گفت: این اتحادیه برای تسهیل تجارت و بازرگانی فرامرزی و پیشگیری از خروج ارز و جلوگیری از بازرسی های مجدد اقدام می کند که این لایحه برای عضویت جمهوری اسلامی ایران در آن بود.

معاون رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر این اتحادیه با اتحادیه دیگری ادغام شده و اتحادیه جدیدی شکل گرفته است که جمهوری اسلامی باید به عضویت آن در بیاید از این رو تقاضا داریم نمایندگان با استرداد این لایحه به دولت موافقت کنند.

علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس در مخالفت با این موضوع با تاکید بر اینکه دولت باید همزمان با درخواست استرداد این لایحه، لایحه برای عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه جدید را نیز به مجلس ارائه می کرد، گفت: در حال حاضر برای واردات کالا در مبادی ورودی دارای مشکلاتی هستیم از این رو دولت باید در کنار تقاضای این استرداد، به صورت همزمان لایحه عضویت در اتحادیه جدید را جهت تسهیل کار بازرگانان به مجلس می داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها