کد خبر: 607554
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

روزنامه جوان:

دور شدن عربستان از آمریکا دلیل گرم شدن روابط ایران با سعودی‌هاست

روزنامه جوان نوشت: خاندان حاکم بر حجاز نیز هرچند به لحاظ سنتی به دولت امریکا نزدیک بوده و از متحدان آن به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر به‌تدریج با واقعیت روبه‌رو شده و به صورتی کاملاً چراغ خاموش در حال نزدیک شدن به رقبای امریکا است.

دور شدن عربستان از آمریکا دلیل گرم شدن روابط ایران با سعودی‌هاست
کد خبر: 607554
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۰:۴۰:۰۰

روزنامه جوان به این سوال پاسخ داده که چطور ایران و عربستان اختلافات عمیق را کنار گذاشتند و به روابط گرمی روی آوردند؟ به نوشته این روزنامه دور شدن عربستان از آمریکا و نزدیک شدن به رقبای آمریکا دلیل آن است.

به گزارش جوان، بعد از اعلام توافق تهران و ریاض، شبهات زیادی در خصوص این توافق مطرح شد، از جمله اینکه چطور تا همین چند ماه پیش اختلافات عمیقی میان جمهوری اسلامی ایران و حکومت عربستان وجود داشت، پس چگونه ناگهان این اختلافات کناری نهاده شد و روابط به گرمی گرایید؟ آنچه میان تهران و ریاض و برخی دیگر از پایتخت‌های عربی فاصله انداخته است، در واقع اختلافات مذهبی و طایفه‌ای نیست، بلکه تفرقه‌افکنی استعماری غربی ها، به‌ویژه امریکایی‌ها است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: خاندان حاکم بر حجاز نیز هرچند به لحاظ سنتی به دولت امریکا نزدیک بوده و از متحدان آن به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر به‌تدریج با واقعیت روبه‌رو شده و به صورتی کاملاً چراغ خاموش در حال نزدیک شدن به رقبای امریکا است...شاید اختلاف دیدگاه‌های سنتی تهران و ریاض در مسائل عقیدتی همچنان پابرجا بماند و پرونده‌های لاینحلی، چون فاجعه منا و خون شهدای مظلوم آن همچنان مفتوح باشد، اما مسائل بسیار سرنوشت‌سازتری در حال وقوع است که چهره‌ای جدید از منطقه را به‌زودی به جهان عرضه خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها