کد خبر: 607465
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۲:۵۵:۲۵
| |

سفر هیات امنیتی اوکراین به بغداد

به گفته یک منبع اروپایی، هیئت امنیتی اوکراین با هدف رایزنی مستقیم با دستگاه اطلاعات عراق برای آماده شدن جهت مذاکره مستقیم با مقامات روس به بغداد سفر می‌کنند.

سفر هیات امنیتی اوکراین به بغداد
کد خبر: 607465
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۲:۵۵:۲۵

منابع اروپایی و عراقی از نقش آفرینی عراق در میانجیگری بین روسیه و اوکراین برای مذاکره مستقیم دو طرف خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، یک منبع اروپایی از سفر قریب الوقوع هیئت امنیتی اوکراین به بغداد با هدف رایزنی مستقیم با دستگاه اطلاعات عراق برای آماده شدن جهت مذاکره مستقیم با مقامات روس خبر داد.

میزبانی عراق از این مذاکره با چراغ سبز آمریکا، بریتانیا و چین بوده و طرف‌های منطقه‌ای نظیر ایران، عربستان، قطر و اردن نیز از آن استقبال کرده‌اند.

به نقل از میدل ایست نیوز، سران اوکراین درخصوص تحرکاتی که در بغداد در جریان است و ممکن است زمینه را برای مذاکره مستقیم روسیه و اوکراین فراهم کند، خوش‌بین هستند.

با وجود اینکه عراق روابط خوبی با روسیه دارد؛ اما اوکراین، عراق را یک کشور متحد می‌داند. از جمله نیروهای پیشنهادی برای اعزام به مناطق درگیری، نیروهای نخبه یا نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق هستند.

هرگونه مذاکره بین طرف‌های درگیر در بغداد، با هماهنگی سه کشور ایران، ترکیه و عربستان انجام می‌شود.

این منبع اروپایی که هفته گذشته در اوکراین حضور داشت گفت که سران اوکراین محرمانه به بغداد می‌روند تا زمینه مذاکره با روسیه فراهم شود.

به گفته این منبع پیشنهاد میانجیگری قطر و عمان در این مذاکرات که از سوی اسرائیل، فرانسه و آلمان مطرح شده بود، از سوی روسیه و اوکراین رد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها