کد خبر: 607273
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۰۸:۴۲:۳۷
| |

جدیدترین آمار تلفات زلزله ترکیه؛ 50500 تن جان باختند

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد، آمار تلفات زلزله ویرانگر ماه فوریه گذشته این کشور به 50500 تن رسید.

جدیدترین آمار تلفات زلزله ترکیه؛ 50500 تن جان باختند
کد خبر: 607273
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۰۸:۴۲:۳۷

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه جدیدترین آمار تلفات زلزله ویرانگر بهمن ماه گذشته در جنوب شرق این کشور را ۵۰۵۰۰ تن اعلام کرد.

به گزارش فارس، وزیر کشور ترکیه علاوه بر اعلام این آمار، روز جمعه گفت، ۲۰ درصد از آوارگان این زلزله که محل وقوع حادثه را ترک کرده بودند به اقامتگاه‌های سابق خود بازگشته‌اند.

این وزیر دولت آنکارا گفت، مجموعا ۶۶۰۰۰ خانه کانتینری در منطقه وقوع زمین لرزه احداث و برنامه ریزی شده که این تعداد به ۱۰۰۰۰۰ عدد برسد.

ششم فوریه (۱۷ بهمن) دو زمین‌لرزه به قدرت ۷.۷ و ۷.۶ در فاصله نُه ساعته مناطق جنوب شرقی ترکیه را لرزاند و هزاران خانه را ویران کرد. این زمین‌لرزه‌ها و صدها پس‌لرزه آن در ۱۱ استان ترکیه و کشورهای همسایه بویژه سوریه احساس شد.

با وجود آنکه بیش از دو ماه از وقوع این زمین لرزه گذشته بازماندگان حادثه می گویند همچنان در رفع نیازهای اساسی خود اعم از سرپناه، آب و غذا مشکل دارند.

تلفات این زلزله همچنان از زمان وقوع آن با ادامه کشف و شمارش اجساد حین آواربرداری‌ها افزایش یافته است.

در حالی که رجب طیب اردوغان در آستانه انتخابات وعده بازسازی کامل مناطق زلزله‌زده این کشور را داده، رسانه‌های مختلف به شدت از اقدامات دولت ترکیه بعد از زلزله  انتقاد می‌کنند.

بسیاری ادعا می‌کنند، دولت ترکیه تلفات این زمین لرزه را کمتر از حد واقعی آن اعلام کرده و تلاش دارد در واکنش به انتقادات از کم‌کاری هایش در آماده سازی کشور برای زلزله و دیگر بلایای طبیعی و پاسخ ضعیفش به حادثه، ابعاد واقعی آن را پنهان کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها