کد خبر: 606718
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ۲۰:۳۹:۴۹
| |

در درگیری میان طالبان و جبهه آزادی

فرمانده مشهور ضد طالبان کشته شد

اکمل امیری به دلیل فرار نکردن از افغانستان و تا لحظه مرگ مقاومت بر علیه طالبان، به یکی از چهره‌های مشهور ضد طالبان مبدل شده بود

فرمانده مشهور ضد طالبان کشته شد
کد خبر: 606718
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ۲۰:۳۹:۴۹

 اکمل امیری، یکی از فرماندهان ارشد جبهه آزادی، در درگیری با طالبان کشته شد.

منابع نزدیک به این فرمانده مشهور ضد طالبان در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: «طالبان شب‌ گذشته با هم‌کاری دو فرد بازداشت شده (اسیر) در استان پروان، حملات گسترده‌ای را بر مواضع نیروهای جبهه آزادی و جبهه مقاومت‌ ملی در ولسوالی سالنگ ولایت پروان راه‌اندازی کرده بودند که در نتیجه فرمانده امیری با چند تن از همراهانش کشته شده‌ است.» 

در همین حال، وزارت دفاع طالبان نیز با تایید این خبر گفته است که نیروهای این گروه عملیاتی را علیه مخفی‌گاه اکمل امیری، مسوول نظامی جبهه آزادی در مربوطات ولسوالی سالنگ پروان راه‌اندازی کردند که در نتیجه، آقای امیری با ۷ تن از همراهانش جان باختند.

هرچند جبهه آزادی تاکنون به گونه رسمی کشته شدن این فرمانده نظامی خود را تایید نکرده است اما سخنگوی این جبهه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است که ساعت‌ها با طالبان درگیری داشته‌اند. 

هم‌چنان جبهه آزادی مدعی است که از روز دوشنبه به‌این‌سو در ساحه درگیری جریان دارد و آمبولانس‌ها جنازه‌ها و زخمی‌های طالبان را به بیمارستان پروان منتقل کرده‌اند. 

اکمل امیری پیش از ورود طالبان به کابل در ۲۴ اسد ۱۴۰۰، عضو ارتش ملی افغانستان بود. او پس از سقوط کابل به پنجشیر رفت و بعدا به جبهه آزادی، یکی از جبهات مسلحانه مخالف طالبان پیوست.

اکمل امیری به دلیل فرار نکردن از افغانستان و تا لحظه مرگ مقاومت بر علیه طالبان، به یکی از چهره‌های مشهور ضد طالبان مبدل شده بود، او در دولت سابق افغانستان نیز پیشینه جنگ با طالبان را داشت. 

جبهه آزادی، از جبهات مسلح مخالف طالبان است که پس از سقوط طالبان به دست این گروه، حملات چریکی‌ای را در استان‌های مختلف افغانستان به شمول کابل سازماندهی کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها