کد خبر: 606252
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۴:۲۰:۰۲
| |

نماینده کنگره آمریکا، چین را تهدید کرد

این هشدار درحالی صادر شده که چین درحال برگزاری مانور نظامی بزرگ در اطراف تایوان است که در آن حمله به تایوان و تصرف آن را شبیه‌سازی می‌کند.

نماینده کنگره آمریکا، چین را تهدید کرد
کد خبر: 606252
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۴:۲۰:۰۲

یک نماینده کنگره آمریکا هشدار داد: اگر چین به تایوان حمله کند، کنگره مجوز درگیر شدن نیروهای مسلح آمریکا با چین را صادر خواهد کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از راشاتودی؛ «مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکابه فاکس نیوز گفت: اگر پکن به تایوان حمله کند، کنگره آمریکا اجازه درگیری نظامی مستقیم با چین را می دهد. این نماینده جمهوریخواه از تگزاس در جریان سفر سه روزه هیئت آمریکایی به تایوان این هشدار را داد.

مک کال بدون اینکه بگوید چطور موافقت مردم آمریکا با هرگونه درگیری نظامی با چین را ارزیابی کرده افزود: اگر مردم ایالات متحده حمایت کنند، کنگره مجوز جنگ با چین را امضا می‌کند.

این هشدار درحالی صادر شده که چین درحال برگزاری مانور نظامی بزرگ در اطراف تایوان است که در آن حمله به تایوان و تصرف آن را شبیه‌سازی می‌کند.با این حال، مک کال اصرار داشت که درگیری همیشه آخرین راه حل است و سفر هیئت آمریکایی را راهی برای ارائه بازدارندگی برای چین توصیف کرد.چین تایوان را جزیی از خاک خود دانسته و بر بازگشت مسالمت آمیز آن به سرزمین اصلی تاکید دارد. آمریکا نیز با وجود اینکه تایوان را به رسمیت نشناخته بر دفاع از این جزیره متعهد شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها