کد خبر: 606003
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۲:۱۲:۱۳
| |

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:

درصورت حمله چین به تایوان، گزینه نظامی روی میز است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در یک گفت‌وگوی خبری تاکید کرد که درصورت حمله چین به تایوان، گزینه ارسال نیرو به این جزیره روی میز است.

درصورت حمله چین به تایوان، گزینه نظامی روی میز است
کد خبر: 606003
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۲:۱۲:۱۳

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در یک گفت‌وگوی خبری تاکید کرد که درصورت حمله چین به تایوان، گزینه ارسال نیرو به این جزیره روی میز است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، «مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با این شبکه خبری تاکید کرد که در صورت حمله چین به تایوان، آمریکا احتمالا نیروهای خود را به این جزیره می فرستد.

این نماینده جمهوری‌خواه خاطرنشان کرد که اگر چین به تایوان حمله کند، گزینه ارسال نیرو به این جزیره به طور قطع روی میز خواهد بود و این موضوعی است که باید توسط کنگره با مردم آمریکا مورد بحث قرار گیرد.

مک کال همچنین در پاسخ به این سوالات که آیا آمادگی لازم برای انجام این کار وجود دارد یا خیر و یا تایوان ارزشش را دارد؟ گفت: دلایل زیادی برای چنین اقدامی وجود دارد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در طی یک سفر سه روزه به تایپه پایتخت این جزیره، گفت: برای استقرار نیرو در تایوان نیاز به مجوز استفاده از نیروی نظامی است که تحت نظارت کمیته من است.

فاکس نیوز در ادامه خطرنشان کرد که اگرچه تایپه متحد واشنگتن نیست، اما براساس قانونی که آمریکا در روابط با تایوان دارد به منظور «کمک به حفظ صلح، امنیت و ثبات در غرب اقیانوس آرام» برخی فعالیت‌های دیپلماتیک غیر رسمی میان دو کشور مجاز است. در سال های اخیر نیز باوجود فقدان روابط دیپلماتیک رسمی، حمایت آمریکا از تایوان افزایش است.

از سوی دیگر، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین دیروز جمعه در یک نشست خبری با اشاره به تحرکات آمریکا و خطرناک خواندن آن، گفت: برخی کشورها روایت دروغ دموکراسی در برابر استبداد را مطرح می‌کنند و نیروهای جدایی‌طلب «استقلال تایوان» را به نام دموکراسی پذیرفته و از آن حمایت می‌کنند و با این اقدامات سعی در مهار چین دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها