کد خبر: 605350
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۷:۲۰
| |

فضانوردان پرواز به مدار کره ماه معرفی شدند

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) تیم چهار نفره ماموریت «آرتمیس ۲» پرواز به مدار کره ماه را معرفی کرد. این تیم شامل یک زن و سه مرد است که احتمالا در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ راهی مدار کره ماه خواهند شد.

فضانوردان پرواز به مدار کره ماه معرفی شدند
کد خبر: 605350
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۷:۲۰

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) تیم چهار نفره ماموریت "آرتمیس ۲" پرواز به مدار کره ماه را معرفی کرد. این تیم شامل یک زن و سه مرد است که احتمالا در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ راهی مدار کره ماه خواهند شد.

به گزارش دویچه وله، در ماه دسامبر پرواز موفقیت‌آمیز"آرتمیس ۱" بسوی کره ماه انجام گرفت. حال قرار است "آرتمیس ۲" با یک تیم پروازی که شامل سه مرد و یک زن است بسوی مدار کره ماه پرواز کند. یکی از سه فضانورد مرد سیاه‌پوست است.

این پرواز احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ صورت می‌گیرد.

کریستینا کُک، ۴۴ ساله و مهندس برق اولین زنی است که به سفر دور ماه می‌رود. ۳۲۸ روز اقامت او رکورد اقامت طولانی‌مدت مستمر فضانوردان زن در فضا را می‌شکند. 

ویکتور گلاور ۴۶ ساله، خلبان آزمایشی نیروی دریایی آمریکا، اولین سیاهپوستی است که به ماموریت کره ماه فرستاده می‌شود. او اولین پرواز فضایی خود را در سال ۲۰۲۰ انجام داد و اولین سیاهپوستی است که به مدت شش ماه در فضا اقامت داشته است.

رید وایزمن ۴۷ ساله نیز خلبان نیروی دریایی بوده و در سال ۲۰۱۵ در یک ماموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) سفر کرده است.

جرمی هنسن ۴۷ ساله خلبان نیروی هوایی سلطنتی کانادا بوده و تجربه شرکت در ماموریت‌های فضایی را ندارد.

فرماندهی این ماموریت بر عهده وایزمن خواهد بود و گلاور خلبانی سفینه را برعهده دارد. کُک و هنسن به عنوان "متخصصان ماموریت" کار پشتیبانی را انجام خواهند داد.

بیل نلسون، مدیر ناسا گفته است: «سرنشینان ماموریت آرتمیس-۲ نماینده هزاران نفری هستند که به طور خستگی‌ناپذیر برای رساندن ما به فضا تلاش می‌کنند.»

این چهار نفر اولین فضانوردانی هستند که بعد از ۵۰ سال برای مدت احتمالا ده روز به مدار کره ماه سفر می‌کنند.

آرتمیس در اساطیر یونان ایزدبانوی "شکار، طبیعت، پاکدامنی، حاصلخیزی و ماه" و خواهر دوقلوی آپولون بود.

آخرین‌بار در روز یازدهم دسامبر سال ۱۹۷۲ فضانوردانی در مامویت "آپولوی ۱۷" به کره ماه سفر کردند. آمریکا تنها کشوری است که در ماموریت‌های آپولو از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ در مجموع ۱۲ فضانورد را به کره ماه فرستاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها