امضای مصوبه عضویت فنلاند در ناتو توسط اردوغان

چندین رسانه ترکیه گزارش دادند که رئیس‌جمهوری این کشور تصمیم پارلمان ترکیه برای تصویب عضویت فنلاند در ناتو را تأیید کرده است.

امضای مصوبه عضویت فنلاند در ناتو توسط اردوغان
کد خبر: 604907
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۳ ۰۸:۴۵:۰۰

چندین رسانه ترکیه گزارش دادند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور تصمیم پارلمان ترکیه برای تصویب عضویت فنلاند در ناتو را تأیید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از وای‌ال‌ای، پارلمان ترکیه اواخر روز پنجشنبه تصمیم گرفت عضویت فنلاند در ناتو را تصویب کند. امضای رئیس‌جمهوری ترکیه پایان‌دهنده روند طولانی‌مدت تصویب عضویت فنلاند در ناتو وسط آنکارا است که از تابستان گذشته در حال بررسی بود.

بر اساس قوانین ترکیه، اردوغان حداکثر ۱۵ روز فرصت داشت تا این تصویب‌نامه را امضا کند؛ وی تقریباً این مدت را برای امضای مصوبه پیوستن مقدونیه شمالی به ناتو در سال ۲۰۲۰ منتظر ماند.

ترکیه همچنان باید سند تایید عضویت فنلاند در ناتو را به واشنگتن، جایی که معاهده اصلی ناتو در سال ۱۹۴۷ در آن نگهداری می‌شود، تحویل دهد. زمانی که سند ترکیه در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت، فنلاند یکی از کشورهای عضو ناتو خواهد شد.

ترکیه هنوز اعلام نکرده است که قصد دارد درخواست عضویت سوئد در ناتو را که همزمان با درخواست فنلاند در ماه می گذشته ارائه شده بود، تصویب کند یا خیر. این تصمیم پیش از انتخابات ترکیه در اواسط ماه می اتخاذ نخواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها