کد خبر: 604805
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۲ ۱۴:۱۱:۴۳
| |

آمار بی‌سابقه از رونق و رشد اقتصادی در عربستان سعودی

سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری ملی عربستان به 650 ملیارد دلار رسید.

آمار بی‌سابقه از رونق و رشد اقتصادی در عربستان سعودی
کد خبر: 604805
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۲ ۱۴:۱۱:۴۳

رئیس صندوق سرمایه گذاری ملی عربستان تاکید کرد که این صندوق در حال مدیریت دارایی هایی به ارزش 650 ملیارد دلار است و قصد دارد تا پایان سال 2025 آن را به یک هزار میلیارد دلار و تا آغاز سال 2030 به 2 تا 3 هزار میلیارد دلار برساند.

به گزارش میدل ایست نیوز به نقل از الخلیج آنلاین، «یاسر الرمیان»، رئیس صندوق سرمایه گذاری ملی عربستان در نشست اولویت های جهانی در میامی امریکا گفت که صندوق سرمایه گذاری بزرگترین سرمایه گذار در پروژه های انرژی تجدیدپذیر و هیدروژن سبز است و می کوشد در سایه اهداف ملی راه حل هایی را برای دستیابی به کاهش پیامدهای منفی مصرف انرژی تا سال 2050 پیدا کند.

وی گفت که عربستان به لطف سند چشم انداز سال 2030 دستاوردهای اقتصادی بی نظیری داشت که صندوق بین المللی پول انتظار آن را نداشت و هم اکنون مشغول سنجش و آمارگیری اقتصادی گسترده برای مقایسه سایر اقتصادهای جهان است.

کاهش نرخ بیکاری

الرمیان یادآوری کرد که کشورش نرخ بیکاری را از 13 درصد به 9 درصد کاهش داده و این صندوق توانسته است 500 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند و قصد دارد تا سال 2025 این آمار را به یک ملیون 500 هزار فرصت شغلی برساند.

این مقام عربستانی ادامه داد که صندوق بین المللی پول، میزان 7.5 درصد رشد اقتصادی برای عربستان سعودی پیش بینی کرده بود که اقتصاد کشور توانست از این سطح هم فراتر برود.

وی گفت صندوق سرمایه گذاری ملی عربستان قصد دارد برنامه توسعه اقتصاد غیرنفتی را از طریق سرمایه گذاری در زمینه های گردشگری و رفاهی که پیش از سال 2016 در این کشور بسیار اندک بود، به اجرا درآورد.

الرمیان تأکید کرد که عربستان سعودی در نظر دارد که طی 5 سال آینده حجم سرمایه این صندوق را چند برابر کند تا از 1.06 هزار میلیارد دلار در سال 2025 عبور کرده و به 2.6 هزار میلیارد دلار در سال 2030 برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها