کد خبر: 604404
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

جمهوری آذربایجان باز هم منحرف شد؛ آغاز به کار رسمی سفارت در تل‌آویو

سفارت جمهوری باکو در شهر تل‌‎آویو مرکز دولت رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در جریان سفر وزیر خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

جمهوری آذربایجان باز هم منحرف شد؛ آغاز به کار رسمی سفارت در تل‌آویو
کد خبر: 604404
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ۱۶:۳۰:۰۰

جیحون بایرام‌اُف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در نشست مشترک خبری با الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، همکاری باکو ـ تل آویو را بر اساس درک متقابل، احترام و منافع مشترک عنوان کرد و گفت: جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۱ یک دفتر گردشگری و تجارت در سرزمین‌های اشغالی افتتاح کرد و پس از آن تصمیم گرفت که سفارت رسمی خود را دایر کند.

به گزارش ایرنا، بایرام‌اُف، افتتاح سفارت را یک شاخص پویا از همکاری دو طرف عنوان کرد و ادامه داد: آذربایجان و اسرائیل سال‌هاست که در زمینه امور دفاعی و امنیتی همکاری نزدیکی دارند.

وی با ادعای این که جمهوری آذربایجان از صلح، ثبات و گفتگو در خاورمیانه حمایت می‌کند، اظهار داشت: در جریان این سفر درباره وضعیت منطقه و خاورمیانه گفتگو شد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از تدارک برای برگزاری نشست کمیسیون روابط اقتصادی اسرائیل و آذربایجان در باکو در ۲۰ روز آینده خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۴۰ شرکت اسرائیلی در آذربایجان فعالیت می‌کنند.

الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نشست مشترک خبری با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، افتتاح سفارت آذربایجان در تل آویو را نشان دهنده عمق روابط راهبردی دو طرف عنوان کرد.

وی با اشاره به برقراری روابط باکو ـ تل آویو از حدود ۳۰ سال پیش و تعیین سفیر و افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان را گامی مهم در تعمیق روابط دو جانبه خواند.

کوهن با اشاره به آغاز به کار رسمی سفیر جمهوری آذربایجان در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: تصمیم برای افتتاح سفارت به تعمیق روابط بین دو طرف کمک خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها