کد خبر: 604325
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ۰۸:۳۸:۵۸
| |

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه:

دریچه مذاکرات درباره برجام همچنان باز است

به عقیده وزیر امورخارجه کشورمان دریچه گفت‌وگو همچنان باز است و درباره بازگشت طرفین به تعهداتشان مذاکره خواهیم کرد.

دریچه مذاکرات درباره برجام همچنان باز است
کد خبر: 604325
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ۰۸:۳۸:۵۸

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که به روسیه سفر کرده است، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برجام گفت: دریچه مذاکرات در مورد برجام همچنان باز است و یکی از موارد گفت‌وگوها با آقای لاوروف، برجام و بازگشت طرف‌ها به تعهدات‌شان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در دور جدید گفت‌و گوهای ایران و ۴+۱ که در وین ماه‌ها به طول انجامید روسیه نقش مهمی ایفا کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: همکاران ما در  روسیه همچنان به تلاش خود برای بازگشت همه طرف‌ها به گفت‌وگوها ادامه می‌دهند و طبعا یکی از موضوعات مورد گفت‌وگوها برجام خواهد بود.

امیرعبداللهیان در مورد ابراز نگرانی آمریکا از همکاری دفاعی روسیه و ایران با استناد به ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر دریافت تجهیزات نظارتی و سایبری از روسیه در ازای  ارسال پهپاد به این کشور گفت: طبعا همکاری‌های دفاعی یکی از موضوعات در دستور کار مشترک تهران و مسکو است و همکاری های ما علیه هیچ طرفی نخواهد بود.

وزیر خارجه در ارزیابی از  روابط ایران و روسیه و این که چه موضوعاتی در دیدار  با همتای روسی اش باید مورد گفت و گو قرار گیرد؟ گفت: ارزیابی مناسبات تهران و مسکو به ویژه در یک سال و نیم گذشته ارزیابی مثبتی است . حجم تبادل تجاری ما در یک و نیم سال گذشته به بیش از ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: پرونده‌های متنوع روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف کاملا فعال شده و دو طرف در تمام بخش‌های همکاری از پیشرفت مناسبات در راستای منافع دو ملت و دو کشور ابراز رضایت داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها