کد خبر: 604323
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

فراخوان ادامه اعتراضات در فرانسه

فرانسه امروز نیز در حالی همچنان با اعتصاب‌ها و اعتراضات درگیر بوده که تعداد بی‌سابقه‌ای از افسران پلیس این کشور برای مدیریت این اعتراضات به کار گرفته شده و امانوئل ماکرون نیز همچنان قصد عقب‌نشینی از اصلاحات جنجالی بازنشستگی که عامل به راه افتادن آشوب اخیر بوده را ندارد.

فراخوان ادامه اعتراضات در فرانسه
کد خبر: 604323
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ۰۹:۰۰:۰۰

 فراخوانی که برای تظاهرات امروز در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه منتشر شده دهمین فراخوانی است که از اواسط ژانویه تاکنون با هدف به راه انداختن دور جدیدی از اعتصاب‌ها و اعتراضات علیه این اصلاحات مبتنی بر افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، روز پنجشنبه گذشته، خشن‌ترین درگیری‌ها بین معترضان و نیروهای امنیتی فرانسه از جمله در خیابان‌های شهر پاریس به وقوع پیوست؛ درگیری‌هایی که بر اساس اعلام پلیس فرانسه به دستگیری ۴۵۷ تن و زخمی شدن ۴۴۱ افسر پلیس در سراسر فرانسه منجر شد.

ژرالد درمنن وزیر کشور فرانسه اعلام کرد، ۱۳۰۰۰ نفر از اعضای نیروهای امنیتی - از جمله تنها ۵۵۰۰ نفر در پاریس – برای تظاهرات و اعتصاب امروز سه شنبه مستقر می‌شوند. او روز دوشنبه گفت که این تعداد بالای نیرو که یک رکورد جدید به حساب می‌آید به سبب "وجود خطر بزرگ برای نظم عمومی" موجه است.

انتظار می‌رود نخست وزیر فرانسه تدابیر جدیدی را با هدف تخفیف تاثیرات قانون جنجالی بازنشستگی با محوریت مشاغل سخت، شرایط کارگران مسن‌تر و بازآموزی به اتحادیه‌ها ارائه دهد.

اما واکنش‌های اولیه به این تصمیم برای نخست وزیر فرانسه امیدوارکننده نبوده است.

لوران برژه، رئیس اتحادیه صنفی میانه روی سی.اف.دی.تی گفت که این پیشنهاد برای گفت‌وگو را می‌پذیرد؛ اما تنها به این شرط که این اصلاحات در ابتدای امر "کنار گذاشته شود".

همچنین فیلیپ مارتینز، رهبر اتحادیه چپ تندروی سی.جی.تی خاطر نشان کرد: "هدف ما پس گرفتن قانون بازنشستگی است."

اما اولیویه وران، سخنگوی دولت فرانسه گفت که مساله موجودیت این قانون دیگر قابل بحث نیست. این مساله دیگر به گذشته پیوسته است.

جنبش اعتراضی اخیر علیه اصلاحات بازنشستگی دولت فرانسه به بزرگترین بحران داخلی دوره دوم ریاست جمهوری ماکرون تبدیل شده است.

یک منبع در پلیس فرانسه گفت، انتظار می‌رود بیش از ۹۰۰ هزار نفر در سراسر این کشور در تظاهرات امروز سه شنبه از جمله ۱۰۰ هزار نفر در تظاهرات پاریس شرکت کنند و انتظار می‌رود که جوانان در اعتراضات امروز نقشی برجسته ایفا کنند.

حدود ۱۵ درصد از پمپ بنزین‌ها در فرانسه هم به دلیل اعتصاب کارمندان پالایشگاه‌ها با کمبود بنزین مواجه شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها