کد خبر: 604061
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ۲۲:۳۰:۲۴
| |

انتقاد فرید زکریا از سیاست آمریکا پس از توافق ایران و عربستان

واشنگتن «انعطاف پذیری» خود را از دست داده و سیاست خارجی اش از «اعلامیه های اخلاقی» و تهدید به تحریم ها و قوانینی تشکیل می شود که جهان را به «سیاه و سفید و دوستان و دشمنان» تقسیم می کند.

انتقاد فرید زکریا از سیاست آمریکا پس از توافق ایران و عربستان
کد خبر: 604061
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ۲۲:۳۰:۲۴

فرید زکریا در مقاله ای نوشت: «وساطت چین بین عربستان و ایران از نقص  و شکاف عمیقا ریشه دار در سیاست خارجی آمریکا پرده برداشت که در سالهای اخیر بدتر شده است.»

به گزارش شفقنا به نقل از الشرق الاوسط، زکریا افزود: شکاف عمیق در سیاست خارجی آمریکا در دوران جرج بوش پسر آغاز شد و از طریق اوباما نهادینه شد و اکنون عمیق تر شده است. ساده ترین مثال آن، خروج شرم آور از افغانستان است که باعث شد اعتبار واشنگتن زیر سوال برود.

واشنگتن «انعطاف پذیری» خود را از دست داده و سیاست خارجی اش از «اعلامیه های اخلاقی» و تهدید به تحریم ها و قوانینی تشکیل می شود که جهان را به «سیاه و سفید و دوستان و دشمنان» تقسیم می کند و همین موضوع به «یک جو سیاسی انباشته منجر شده است تا حدی که صرفا صحبت با دشمن، مملو از خطر می شود.»

زکریا در ادامه با اشاره به اینکه «وضعیت تک قطبی آمریکا» منجر به «فساد نخبگان سیاست خارجی» شده است، ادامه داد: «سیاست خارجی آمریکا غالبا رویه ای است برای مطالبه گری، تهدید و محکومیت و فاقد دیدگاه های دیگر و زبان گفتگو .».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها