کد خبر: 602849
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۰۹:۰۶:۱۹
| |

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحدک

چین جنایات کره‌شمالی را پنهان می‌کند

آمریکا چین را به تلاش برای پنهان کردن جنایات کره شمالی متهم می کند.

چین جنایات کره‌شمالی را پنهان می‌کند
کد خبر: 602849
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۰۹:۰۶:۱۹

آمریکا، چین را متهم کرد که با مسدود کردن پخش اینترنتی نشست غیررسمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتهام نقض حقوق بشر توسط پیونگ یانگ، تلاش می کند جنایات کره شمالی را از جهان پنهان کند.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد در این نشست با اشاره ای پنهان به چین و روسیه گفت: برخی از اعضای شورا بسیار مایلند رژیم را در برابر پاسخگویی محافظت کنند.

چین و روسیه استدلال می کنند که شورای امنیت 15 عضوی که وظیفه حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد، نباید در مورد مسائل حقوق بشر بحث کند. آنها می گویند که چنین جلساتی باید به سایر نهادهای سازمان ملل مانند شورای حقوق بشر سازمان ملل یا مجمع عمومی سازمان ملل محدود شود.

«شینگ جیشنگ» دیپلمات چینی گفت این نشست که با میزبانی مشترک آمریکا و آلبانی برگزار شد، به هیچ وجه سازنده نبود.

همه 15 عضو شورا باید با اجازه دادن به چنین بحث‌های غیررسمی توسط سازمان ملل متحد موافقت کنند وگرنه جلسه پیش نمی‌رود. بااین حال با وجود اقدام چین، جلسه روز جمعه همچنان علنی بود و رسانه ها نیز در آن حضور داشتند. کره شمالی در این نشست شرکت نکرد. پیونگ یانگ اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر را رد کرده و تحریم ها را عامل وضعیت وخیم انسانی در کره شمالی می داند. این کشور از سال 2006 به دلیل موشک های بالستیک و برنامه هسته ای خود تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها