کد خبر: 602411
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۱۹:۴۰:۳۹
| |

روزنامه دولت درباره دیپلماسی ایران: پروژه انزوای سیاسی شکست خورد، همه به دنبال رابطه با جمهوری اسلامی‌اند

روزنامه ایران نوشت: تا چند ماه قبل قرار بود ایران تبدیل به کشوری منزوی و ناامن شود اما با عدم تحقق این رؤیا، کشورهای مختلف جهانی رویه‌ای سازنده‌تر با تهران را در پیش گرفته‌اند. برخی کشورهای منطقه به سمت ازسرگیری روابط و توسعه همکاری ها حرکت کردند.

روزنامه دولت درباره دیپلماسی ایران: پروژه انزوای سیاسی شکست خورد، همه به دنبال رابطه با جمهوری اسلامی‌اند
کد خبر: 602411
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۱۹:۴۰:۳۹

روزنامه ایران نوشت: پروژه انزوای سیاسی ایران شکست خورد و کشورهای مختلف به دنبال ازسرگیری روابط با جمهوری اسلامی‌اند.

به گزارش ایران، در ماه‌های اخیر کشورهای غربی در این تقلا بودند که پروژه انزوای ایران را رقم بزنند. محافل و لابی‌های صهیونیستی در این پروژه و رؤیاپردازی برای آن نقش ویژه‌تری ایفا کردند. ایستادگی مردم ایران، عدم استقبال داخلی از پروژه آشوب و در نهایت فروکش کردن و شکست این سناریو اما نشان داد ظرفیت ایران بزرگ‌تر از آن است که دشمنان بتوانند با موج‌سواری روی برخی شکاف‌ها آن را به یک مسأله حاد و بحرانی تبدیل کنند. از همین رو اتفاقات اخیر را می‌توان واکنشی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران و قرار گرفتن دیپلماسی در مسیر درست ارزیابی کرد. علاوه بر عقب‌نشینی آژانس از رویه دو سال اخیر خود در صدور قطعنامه‌های سیاسی علیه ایران، کشورهای اروپایی از توافق ازسرگیری رابطه ایران و عربستان نیز استقبال کردند که اتفاقی قابل توجه در عرصه دیپلماسی قلمداد می‌شود.

این روزنامه نوشته است: تا چند ماه قبل قرار بود ایران تبدیل به کشوری منزوی و ناامن شود اما با عدم تحقق این رؤیا، کشورهای مختلف جهانی رویه‌ای سازنده‌تر با تهران را در پیش گرفته‌اند. برخی کشورهای منطقه که در سال های اخیر از حجم روابط خود با تهران کاسته بودند به سمت ازسرگیری روابط و توسعه همکاری ها حرکت کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها