کد خبر: 601717
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۵:۴۹:۰۴
| |

اسراییل به دنبال جاسوسی از شهروندان قطری؟

به گزارش یک سرویس تحقیقات عربی، شرکت‌های امنیتی اسرائیل با استفاده از تبلیغات هدفمند و فشرده در اینستاگرام که از طریق آن اطلاعات شخصی افراد را جمع آوری می‌کنند، دنبال جاسوسی از ساکنان قطر هستند.

اسراییل به دنبال جاسوسی از شهروندان قطری؟
کد خبر: 601717
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۵:۴۹:۰۴

به نقل از سایت خبری الخلیج آنلاین، بر اساس تحقیقاتی که این پلتفرم روز پنجشنبه ۹ مارس منتشر کرد، تیم تحقیقاتی ICAD این تبلیغات جعلی را که در هفته‌های گذشته به طور گسترده در بین کاربران اینستاگرام در دوحه ظاهر شده بود، رصد کردند.

به گزارش ایسنا، این تیم تحقیقاتی اعلام کرد، این تبلیغات گروه سنی ۲۵ سال به بالا را هدف قرار می‌دهد و از تصاویر اصحاب رسانه و تأثیرگذاران داخل قطر برای افزایش اعتبار خود و جذب کاربران استفاده می‌کند.

براساس اعلام این تیم، تجزیه و تحلیل دقیق دیجیتالی از این تبلیغات تایید کرد که شرکت‌های جاسوسی حرفه‌ای اسرائیل تلاش می‌کنند برای به تلفن‌های همراه ساکنان قطر نفوذ کرده و اطلاعات و داده‌های شخصی آنها را جمع آوری کنند. این کار با تبلیغاتی که کاربران فکر می‌کنند صرفا تبلیغات سرمایه گذاری است و نیز با انتشار تصاویر شخصیت‌های شناخته شده در داخل دوحه انجام می‌شود.

این تیم اعلام کرد، تحلیلی که از تبلیغات منتشر شده توسط صفحه‌ای به نام Boom Social انجام شد نشان داد که این صفحه حاوی نرم‌افزار مخربی است که ممکن است برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی یا هک دستگاه الکترونیکی کاربر، روی تلفن همراه وی کار گذاشته شود».

پلتفرم "آیکاد" در ادامه اعلام کرد، نکته قابل توجه این است که این صفحه جعلی به یک شرکت حرفه‌ای امنیت سایبری اسرائیلی مرتبط است که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده و دفتر مرکزی دیگر آن به نام NovoShield در اراضی اشغالی قرار دارد. 

این پلتفرم همچنین فاش کرد، این شرکت‌ها با همکاری دیگر شرکت‌های اسرائیلی راهکارهای اطلاعاتی پیرامون هک دستگاه‌ها را در اختیار نهادهای امنیتی، دولت‌ها و موسسات نظامی قرار می‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها