کد خبر: 601595
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

روزنامه جمهوری اسلامی گزارش داد:

احیای روابط ایران و عربستان چه مزایایی برای دو کشور دارد؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قطع شدن رابطه میان دو کشور که خواسته دشمنان مشترک خارجی و عناصر افراطی داخلی بود، در سال‌های اخیر زیان‌های زیادی به منافع دو ملت و ثبات منطقه وارد کرد. ازسرگیری روابط قطعاً می‌تواند مانع وارد شدن زیان بیشتر شود و حتی جبران مافات کند.

احیای روابط ایران و عربستان چه مزایایی برای دو کشور دارد؟
کد خبر: 601595
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۲۱:۰۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی از سرگرفته شدن روابط ایران و عربستان استقبال کرد و نوشت: قطع شدن رابطه میان دو کشور زیان‌های زیادی وارد کرد.

به گزارش جمهوری اسلامی، در دهه‌های 70 و 80 هجری شمسی هنگامی که به ابتکار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ظرفیت‌های مشترک ایران و عربستان به خوبی استفاده شد، نمایان گردید و منافع مادی و معنوی زیادی نصیب دو ملت و حتی سایر ملت‌های منطقه کرد. قطع شدن رابطه میان دو کشور که خواسته دشمنان مشترک خارجی و عناصر افراطی داخلی بود، در سال‌های اخیر زیان‌های زیادی به منافع دو ملت و ثبات منطقه وارد کرد. ازسرگیری روابط میان تهران و ریاض قطعاً می‌تواند مانع وارد شدن زیان بیشتر شود و حتی جبران مافات کند.

این روزنامه در ادامه مزایای از سرگیری روابط ایران و عربستان را برشمرد: یکی از عوارض منفی استمرار خصومت میان ایران و عربستان، استمرار جنگ یمن است. جلوگیری از نفوذ روزافزون صهیونیست‌ها در امور مختلف منطقه از جمله امور امنیتی، سیاسی اطلاعاتی و فرهنگی، می‌تواند از نتایج ازسرگیری روابط ایران و عربستان باشد. یکی دیگر از محورهای مهم مرتبط با روابط ایران و عربستان، تنش‌زدائی در منطقه است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها