واکنش روزنامه دولت به اظهارات گروسی در وین: آنچه اعلام شده «موضوعات مذاکره» بوده نه «نتایج» مذاکرات

روزنامه ایران نوشت: رافائل گروسی شگردی تکراری را استفاده کرده و «موضوعات مذاکره» را به عنوان «نتایج حاصل از توافق و گفت‌و‌گوها» با اهداف سیاسی معرفی کرده است.

واکنش روزنامه دولت به اظهارات گروسی در وین: آنچه اعلام شده «موضوعات مذاکره» بوده نه «نتایج» مذاکرات
کد خبر: 600822
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۲۱:۰۰:۰۰

در حالی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهارات گروسی درباره توافقات ایران و آژانس را به کل رد و تاکید کرده حتی مورد گفت‌وگو هم واقع نشده، روزنامه دولتی ایران نوشته آنچه گروسی درباره توافق گفته «موضوعات مذاکره» بوده نه «نتایج» گفت‌وگوها.

به گزارش ایران، پس از آنکه رافائل گروسی راهی وین شد طی یک نشست خبری جزئیاتی از توافق آتی را اعلام کرد که هنوز نه مورد مذاکره واقع شده و نه توافقی در خصوص آن صورت گرفته است. مدیر کل آژانس در فرودگاه وین اعلام کرد بازرسی از سایت فردو 50درصد افزایش خواهد یافت. وی همچنین مدعی شد تجهیزات نظارتی در تعدادی از اماکن دوباره نصب خواهد شد. گروسی حتی سخن از توافق برای «دسترسی به افراد» به عنوان یک تغییر مهم در مذاکرات گفت...با این حال ادعاهای مطرح شده باعث شد سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان واکنش نشان دهد چرا که رافائل گروسی شگردی تکراری را استفاده کرده و «موضوعات مذاکره» را به عنوان «نتایج حاصل از توافق و گفت‌و‌گوها» با اهداف سیاسی معرفی کرده است.

روزنامه دولت در ادامه نوشته است: سخنان رافائل گروسی را می‌توان تلاشی برای بازگشت آبرومندانه غرب به میز مذاکرات دانست. غرب برای بازگشت به میز مذاکراتی که همواره اعتراف می‌کند راهی جز دیپلماسی در برابر ایران ندارد نیاز به آماده کردن فضا، عبور از نشست شورای حکام و حفظ آبروی خود دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها