کد خبر: 600808
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

خوش‌بینی یک روزنامه به نتیجه سفر گروسی به تهران: احتمال احیای برجام قوت گرفته است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اکنون میان توافق ایران و آژانس با مصوبه مجلس ادعای وجود تضادی صورت نمی‌گیرد، این احتمال را تقویت می‌کند که اینبار مانعی بر سر راه احیاء برجام به وجود نیاید.

خوش‌بینی یک روزنامه به نتیجه سفر گروسی به تهران: احتمال احیای برجام قوت گرفته است
کد خبر: 600808
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به نتیجه سفر رافائل گروسی به تهران خوش‌بین و معتقد است احتمال احیای برجام تقویت شده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، به نظر می‌رسد همین توافق (توافق اخیر ایران آژانس) برای پایان یافتن جدال میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مرحله کنونی کافی باشد. بنابراین، طبق وعده‌ای که داده شده، قاعدتاً حل و فصل اختلافات میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به هموار شدن راه ازسرگیری مذاکرات برای احیاء برجام منجر شود.

این روزنامه در ادامه نوشته است: آنچه طبق سخنان رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محتوای توافق میان ایران و آژانس را تشکیل می‌دهد، هیچ منافاتی با تعهدات مرتبط با فعالیت‌های اتمی ایران در چارچوب مقررات آژانس ندارد. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که این توافق، مورد تعرض مجلس شورای اسلامی قرار نگیرد و راه هموار شده برای ازسرگیری مذاکرات برجامی بار دیگر مسدود نشود و احیاء برجام که اکنون به خواست عمومی تبدیل شده است تحقق یابد. در اردیبهشت 1400 هم که دولت قبلی توانسته بود بازگشت به برجام را به مرحله قطعی برساند، توافقات مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در همین چارچوب که اکنون مدیرکل آژانس می‌گوید قرار داشت و چیزی فراتر از این نبود. با اینحال در آن زمان مجلس شورای اسلامی با مصوبه‌ای مانع امضاء توافق برجامی شد. اینکه اکنون میان توافق ایران و آژانس با آن مصوبه ادعای وجود تضادی صورت نمی‌گیرد، این احتمال را تقویت می‌کند که اینبار مانعی بر سر راه احیاء برجام به وجود نیاید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها