کد خبر: 600781
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۲۱:۴۱:۲۳
| |

پهپاد اماراتی ساخته شده با چاپگر سه‌بعدی رونمایی شد

امارات از نخستین پهپاد خود که با چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است، رونمایی کرد.

پهپاد اماراتی ساخته شده با چاپگر سه‌بعدی رونمایی شد
کد خبر: 600781
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۲۱:۴۱:۲۳

​ پهپاد ساخت امارات که از روی عرشه کشتی به پرواز درمی‌آید، با داشتن حسگرها و سامانه‌های پیشرفته تصویربرداری، امکان پایش حریم آبی این کشور و شناسایی مین‌های دریایی را دارد.

به گزارش انتخاب، بدنه این پهپاد با حدود پنج متر طول و ۳۵۰ کیلوگرم وزن، ساخت شرکت تجهیزات دریانوردی الصیر، مستقر در ابوظبی است و با چاپگر سه‌بعدی رباتیک تولید شده است.

از این پهپاد که «هایدرا» نام دارد، در آخر هفته گذشته در جریان نمایشگاه دریایی «ناودکس ۲۰۲۳» که هم‌اکنون در امارات متحده عربی در جریان است، رونمایی شد.

امارات که در سال‌های گذشته برای نوین‌سازی جنگ‌افزارهای خود بودجه‌های کلان اختصاص داده، در روزهای گذشته یک «پهپاد بومی» را نیز با نام «جِنیه»، با ویژگی رادارگریزی و امکان عملیات تهاجمی و حمل ۴۸۰ کیلوگرم مواد منفجره به نمایش گذاشت.

در هفته نخست نمایشگاه تجهیزات دریایی پیشرفته نیز امارات و اسرائیل از نخستین شناور دریایی ساخت مشترک خود برای مقابله با تهدیدات دریایی رونمایی کردند.

بودجه‌های کلان برای پیشرفت‌های تحقیقاتی در صنایع هوایی و دریایی امارات افزون بر بودجه دفاعی این کشور است که برای سال جاری میلادی، بیش از ۲۵ میلیارد دلار تعیین شده است

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها