کد خبر: 600559
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۷:۱۸:۳۱
| |

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان:

تنش‌ها با آذربایجان درحال شدت گرفتن است

نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان نسبت به تشدید اوضاع در مرزهای کشورش با جمهوری آذربایجان هشدار داد و از آمادگی باکو برای حمله گسترده به ارمنستان خبر داد.

تنش‌ها با آذربایجان درحال شدت گرفتن است
کد خبر: 600559
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۷:۱۸:۳۱

به گفته نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به دلیل مسدود شدن مداوم کریدور لاچین توسط جمهوری آذربایجان، اوضاع همچنان متشنج است.

به گزارش ایسنا، او گفت: بیش از 80 روز است که کریدور لاچین بسته شده است و آذربایجان در این مدت اصرار داشت که کریدور لاچین بسته نیست، باز است. تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری برای روشن شدن این موضوع بسیار مهم است،

پاشینیان گفت: نگرانی هایی وجود دارد که این تازه آغاز تشدید تنش در قره باغ کوهستانی، شاید در امتداد مرز ارمنستان و آذربایجان نیز باشد، زیرا آذربایجان همچنان به بیان افکار تهاجمی و لفاظی‌های تهاجمی خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: در پراگ به توافقی رسیدیم که بر اساس آن ارمنستان و آذربایجان تمامیت ارضی و حاکمیت یکدیگر را بر اساس اعلامیه آلماتی در سال 1991 به رسمیت می‌شناسند، ضمناً در پراگ نیز به توافق رسیدیم که روند تحدید حدود مرز بین ارمنستان و آذربایجان بر اساس همان اعلامیه آلماتی باشد.

پاشینیان افزود: اخیراً شاهد ارائه ابتکار موسوم به "آذربایجان غربی" بودیم و کل ایده این ابتکار این است که کل خاک جمهوری ارمنستان متعلق به آذربایجان و پایتخت ارمنستان یکی از شهرهای آذربایجان است! ارزیابی ما این است که همه اینها، مسدود کردن کریدور لاچین، ابتکار موسوم به "آذربایجان غربی"، آمادگی برای تجاوز گسترده به ارمنستان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • بهرام گلشاهی ارسالی در
    دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

    حرف زیاده آذربایجان در عمل باید مسله را ببیند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها