کد خبر: 599201
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

ادعای المانیتور:

تحویل جنگنده‌های سوخو-۳۵ و اس-۴۰۰ های روسیه به ایران، بازدارندگی آمریکا و اسرائیل را در مقابل تهران پیچیده می‌کند

المانیتور مدعی شد که به عقیده تحلیلگران برنامه ایران برای دریافت حدود بیست عدد جت جنگنده سوخو-۳۵ و احتمالا سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه می‌تواند بازدارندگی نظامی اسرائیل و آمریکا نسبت به غنی‌سازی هسته‌ای ایران را پیچیده کند.

تحویل جنگنده‌های سوخو-۳۵ و اس-۴۰۰ های روسیه به ایران، بازدارندگی آمریکا و اسرائیل را در مقابل تهران پیچیده می‌کند
کد خبر: 599201
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۳:۴۵:۰۰

مقام‌های آمریکایی می‌گویند حمله روسیه به اوکراین به ایران فرصتی برای تقویت مهارت‌های جنگ با هواپیماهای بدون سرنشین ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المانیتور، در ادامه این گزارش آمده است: یک سال پس از آغاز جنگ شوم پوتین علیه اوکراین، مقام‌های آمریکایی به شکل فزاینده‌ای نسبت به تبدیل یک مشارکت نظامی ساده میان روسیه و ایران و تبدیل آن به هماهنگی استراتژیک و خطر بالقوه تبعات آن برای خاورمیانه محتاط شده‌اند.

در جولای گذشته، ویلیام برنز،‌ مدیر سیا، نسبت به اتحاد بیش از حد مسکو با تهران هشدار داد و به تنش‌های تاریخی در این زمینه استناد کرد. ۵ ماه بعد از آن، جان کربی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز زنگ خطر را در مورد یک "مشارکت دفاعی تمام عیار" بین این دو که با "سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی" تقویت می‌شود، به صدا درآورد.

تحلیلگران بر این باورند که برنامه ایران برای دریافت حدود بیست عدد جت جنگنده سوخو-۳۵ در سال جاری و احتمالا سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ می‌تواند بازدارندگی نظامی اسرائیل و آمریکا نسبت به غنی‌سازی هسته‌ای ایران را پیچیده کند.

با این حال، مقام‌های نظامی آمریکا مدعی شدند که آنها قادر خواهند بود در صورت دریافت دستور، چنین دستاوردهایی از سوی نیروهای هوایی ایران را مهار کنند.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا که مسئولیتی در منطقه دارد به خبرنگاران گفته است که پیش‌بینی درباره استقرار طولانی مدت اف-۳۵ یا اف-۲۲ آمریکا در خاورمیانه با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل سوخو-۳۵های ایرانی در آینده وجود  ندارد. 

ژنرال گریگوری گیلوات، معاون فرمانده همه نیروهای آمریکا در خاورمیانه در گفت‌وگو با المانیتور اخیرا گفته بود که "قابلیت‌های فزاینده ایران چیزی است که از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم. سنتکام و شرکای ما به خوبی برای مقابله با تهدیدها علیه منطقه مجهز شده‌اند."

وی افزود: ما به طور منظم مانور و برنامه‌های آموزشی برگزار می‌کنیم که برخی از آنها بر دستیابی و کسب برتری هوایی از طریق مقابله و شکست دادن همه تهدیدات هوایی و زمینی به هوایی متمرکز شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • سید جواد ارسالی در
    یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

    ایران باید به هر شکل ممکن توان هوای خودشو در مقابل اسرائیل وامریکای جنایت کار بالا ببره فقط در این صورت که ایرانی قوی در همه زمینه‌ها موشکی هوای زمینی وسیاست حرفی برای گفتن داشته باشه اونا کوتا میان وبه ایران امتیاز میدن در غیر این صورت حتئ به فکر این می افتند که مثل عراق یا افغانستان ایران را زمینی اشغال کنن وثروت ایران را چپاول کرده و دوباره مثل زمان شاه هر کاری که دلشون خواست بکنند و به یه سگ آمریکای نتونه حتی یه مسئول بلند مرتبه ایران چیزی بگه ومثل بردها با مردم ایران برخوردکنن این اسرائیل جنایت کار که به خون مردم ایران تشنه هستش با این ترور وخراب کاری که تو ایران انجام میده گواه این ادعا هستش آمریکا که با تمام وجود تلاش می‌کنه در همه امور به ایران لطمه وارد کنه مثلاً با این تحریم‌های نا جوان مردانه معیشت مردوم را چگونه آسیب زده

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها