تذکر روسیه به مکرون: ناپلئون را فراموش نکن!

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که فرانسه «با مکرون آغاز نشد و بقایای ناپلئون که در سطح دولتی مورد احترام است در مرکز پاریس قرار دارد.»

تذکر روسیه به مکرون: ناپلئون را فراموش نکن!
کد خبر: 598170
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۰۹:۴۰:۱۱

روسیه روز یکشنبه ۱۹ فوریه امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه را به‌خاطر اظهاراتی مبنی بر اینکه می‌خواهد شکست روسیه را ببیند سرزنش کرد و گفت که مسکو هنوز سرنوشت ناپلئون بناپارت را به یاد دارد. مسکو رئیس جمهوری فرانسه را به دیپلماسی دوگانه با کرملین متهم کرد.

به گزارش یورونیوز، مکرون به روزنامه لوژورنال دو دیمانش گفت که فرانسه می‌خواهد روسیه در اوکراین شکست بخورد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که فرانسه «با مکرون آغاز نشد و بقایای ناپلئون که در سطح دولتی مورد احترام است در مرکز پاریس قرار دارد.»

او افزود: «به‌طور کلی، [سخنان] ماکرون بی‌ارزش است.» وی تاکید کرد که اظهارات مکرون نشان می‌دهد که غرب درگیر موضوع تغییر رژیم در روسیه شده است در حالی که مکرون بارها به دنبال دیدار با سران روسیه بوده است.

مکرون با انتقاد برخی از متحدان ناتو به‌دلیل ارائه پیام‌های متناقض درباره سیاست خود در جنگ بین اوکراین و روسیه مواجه شده است و برخی پاریس را حلقه ضعیفی در ائتلاف غربی می‌دانند.

مکرون روز جمعه از متحدان غربی خواست تا حمایت نظامی از اوکراین را افزایش دهند اما همزمان تاکید کرد که به تغییر رژیم اعتقادی ندارد و در مقطعی باید مذاکراتی انجام شود.

وی گفت: «شفاف بگویم، حتی یک ثانیه هم به تغییر رژیم اعتقاد ندارم و وقتی می‌شنوم افراد زیادی خواستار تغییر رژیم هستند از آن‌ها می‌پرسم برای چه تغییری؟ چه کسی نفر بعدی است؟ رهبر شما کیست؟»

او در توضیح این اظهارات گفت که معتقد نیست که پس از گذشت سال‌ها و با سخت تر شدن موقعیت و درگیری مسکو، راه حلی دموکراتیک از درون جامعه مدنی در روسیه پدیدار شود. وی افزود که هیچ جایگزینی برای پوتین نمی‌بیند و باید به میز مذاکره برگردد.

وی تصریح کرد که همه گزینه‌ها غیر از ولادیمیر پوتین در سیستم کنونی برای او بدتر به نظر می‌رسند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها