کد خبر: 597412
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۶:۱۵:۱۴
| |

با «خط آهن ویژه پوتین» آشنا شوید

یک شبکهٔ راه‌آهن ویژهٔ ولادیمیر پوتین در روسیه وجود دارد که دارای دست‌کم سه شاخه است و مسکو را به اقامتگاه نوواوگاریوو در حومهٔ پایتخت و همچنین به دو ییلاق رئیس‌جمهور روسیه در سوچی و والدای متصل می‌کند.

با «خط آهن ویژه پوتین» آشنا شوید
کد خبر: 597412
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۶:۱۵:۱۴

 ولادیمیر پوتین از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۱ که روسیه تدارک حملهٔ گسترده علیه اوکراین را آغاز کرد، در سفرهای داخلی صرفاً با قطار ویژه زرهی رفت‌وآمد می‌کند.

به گزارش نشریهٔ «دوسیه»، این قطار در سال‌های ۲۰۱۵–۲۰۱۴، همزمان با آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین و وضع تحریم‌ها علیه روسیه ساخته شده و طبق مدارک موجود، متعلق به خواهرزادهٔ یوری کوالچوک است. کوالچوک دوست دیرینهٔ پوتین و مانند سایر دوستان نزدیک رئیس‌جمهور روسیه از میلیاردهای روس است؛ در میان دارایی‌های وی، بانک «روسیه»، شرکت خدمت‌رسانی به قصر جنجالی پوتین در کریمهٔ الحاقی و «انجمن رسانه‌های ملی» است که رئیس آن، آلینا کابایوا، مادر دو فرزند پوتین است.

نشریهٔ «پروئکت» در پیگیری موضوع «قطار پوتین» کشف کرده یک شبکهٔ راه‌آهن ویژهٔ ولادیمیر پوتین در روسیه وجود دارد که دارای دست‌کم سه شاخه است و مسکو را به اقامتگاه نوواوگاریوو در حومهٔ پایتخت و همچنین به دو ییلاق رئیس‌جمهور روسیه در سوچی و والدای متصل می‌کند.

نشریهٔ سوتا یک ایستگاه راه‌آهن مخفی در مسکو پیدا کرده و می‌گوید این ایستگاه پیش از آغاز جنگ با عجله تعمیر شده و مورد استفاده پوتین قرار گرفته است. شرکت مسئول این پروژه عکس‌های این ایستگاه را منتشر کرده بود؛ رئیس این شرکت به اتهام اختلاس به ۵ سال زندان محکوم شده است.

بنیاد میخائیل خودورکوفسکی تحقیقی دربارهٔ قطار ویژهٔ پوتین انجام داد که نتایج آن در یوتیوب به نمایش گذاشته شده؛ گفته می‌شود قیمت قطار پوتین بیش از یک میلیارد روبل است:

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها