کد خبر: 597307
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۰۸:۰۵:۳۹
| |

سازمان ملل فراخوان داد؛ جمع‌آوری ۴۰۰ میلیون دلار جهت کمک به زلزله زدگان سوری

دبیرکل سازمان ملل فراخوانی فوق‌العاده برای جمع‌آوری ۴۰۰ میلیون دلار به منظور کمک به زلزله‌زدگان سوریه به مدت سه ماه اعلام کرد. او افزود: سازمان ملل برای آغاز درخواستی مشابه جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی برای قربانیان زلزله ترکیه نیز تلاش می‌کند.

سازمان ملل فراخوان داد؛ جمع‌آوری ۴۰۰ میلیون دلار جهت کمک به زلزله زدگان سوری
کد خبر: 597307
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۰۸:۰۵:۳۹

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از تمام کشورهای عضو سازمان خواست تامین مالی کامل و بدون تاخیری در این تلاش داشته باشند تا نیازهای انسانی حدود پنج میلیون سوری تامین شود که شامل سرپناه، نظارت بهداشتی و مواد غذایی است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: نیازهای گسترده‌ای وجود دارد و ما همه می‌دانیم که این کمک‌ها برای زندگی نجات بخش هستند و به سرعت نمی‌رسند.

او ادامه داد: یک هفته پس از زلزله میلیون‌ها تن در سراسر منطقه برای زنده ماندن بدون هیچ سرپناهی و در سایه برودت هوا و یخ‌بندان در رنج هستند.

گوترش افزود: نباید رنج‌های انسانی به دلیل این فجایع با موانعی که افراد می‌گذارند، ادامه یابند.

او تکرار کرد، مسیرها بدون هیچ محدودیتی برای انتقال کمک‌ها باز باشند.

این در حالی است که هیئت سازمان ملل روز سه‌شنبه برای اولین بار از زمان زلزله ویرانگر وارد مناطق تحت سلطه گروه‌های شبه نظامی و افراد مخالف مسلح در شمال غرب سوریه شد. این سفر هیئت مسؤول سازمان ملل برای ارزیابی خسارات است.

این هیئت از ترکیه از طریق گذرگاه باب الهوی به استان ادلب رفت و از آنجا به شهر سرمدا منتقل شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها