کد خبر: 597219
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۸:۴۵:۲۸
| |

مستند جنجالی باعث هجوم ماموران هندی به ساختمانهای بی‌بی‌سی شد

ماه گذشته بی بی سی مستندی در مورد نحوه شورش های فرقه ای در سال 2002 در ایالت گجرات پخش کرد که باعث عصبانیت شدید حاکمان هندی از حزب بهاراتیا جاناتا شد. هند این مستند را ممنوع کرده و هر فردی که آن را تماشا کند را بازداشت می کند.

مستند جنجالی باعث هجوم ماموران هندی به ساختمانهای بی‌بی‌سی شد
کد خبر: 597219
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۸:۴۵:۲۸

ممیزان مالیاتی هند به ساختمان شبکه تلویزیونی بی بی سی دو دو شهر دهلی و بمبیی حمله کردند.

به گزارش  شفقنا به نقل از فرانس24ِِ، چند هفته پس از پخش مستندی از اقدامات نخست وزیر  نارندرا مودی در جریان شورش های فرقه ای مرگبار در سال 2002 مقامات مالیاتی به ساختمان بی بی سی یور بردند.

ممیزان مالیاتی طبقات ساختمان‌های این شبکه انگلیسی را اشغال کرده و همه خطوط تلفن را قطع کرده‌اند.

ماه گذشته بی بی سی مستندی در مورد نحوه شورش های فرقه ای در سال 2002 در ایالت گجرات پخش کرد که باعث عصبانیت شدید حاکمان هندی از حزب بهاراتیا جاناتا شد. هند این مستند را ممنوع کرده و هر فردی که آن را تماشا کند را بازداشت می کند. این مستند در مورد نحوه مدیریت این شورش به دست سروزیر وقت و نخست وزیر فعلی است که در آن دستکم 2 هزار نفر که عمدتاْ مسلمان بودند کشته شدند.

فعالان حقوق بشر می گویند که آزادی مطبوعات در بزرگترین دموکراسی جهان در دوران تصدی نارندرا مودی آسیب دیده است. هند از زمان روی کار آمدن وی در سال 2014 در فهرست جهانی آزادی مطبوعات که توسط گزارشگران بدون مرز تهیه شده است، 10 پله سقوط کرده و به 150 امین کشور از 180 کشور رسیده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها