کد خبر: 596948
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۱۶:۰۰:۲۹
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

وقتی مجرمان برای آزادی می‌جنگند؛ روایت دو عضو سابق گروه واگنر

منظور از زندانیان و مبارزان بی‌تجربه در گروه واگنر چه کسانی هستند؟

وقتی مجرمان برای آزادی می‌جنگند؛ روایت دو عضو سابق گروه واگنر
کد خبر: 596948
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۱۶:۰۰:۲۹

خبرگزاری سی‌ان‌ان به تازگی در گفت‌وگو با دو جنگجوی سابق گروه شبه‌نظامی واگنر فاش ساخته است که بسیاری از سربازان این گروه که تا پیش از شروع جنگ تعداد آنها کمتر از 10 هزار نفر برآورد می‌شد اما اکنون بر اساس تخمین سرویس اطلاعاتی بریتانیا بیش از 50 هزار نفر برآورد می‌شود، زندانیانی هستند که با وعده آزادی از زندان به این گروه شبه‌نظامی پیوسته‌اند و حالا چاره‌ای جز انتخاب میان مرگ احتمالی در میدان جنگ یا مرگ حتمی در صورت سرپیچی از فرامین دست به انتخاب بزنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از سی‌ان‌ان، این دو سرباز سال 2022 از سوی نظامیان اوکراینی بازداشت شده‌اند، هر دو متاهل و دارای دو فرزند هستند و هر دو در حالی که در روسیه زندانی بودند، پذیرفتند که به گروه شبه‌نظامی واگنر بپیوندند. یکی از آنها به جرم قتل عمد در حال گذراندن محکومیت 20 ساله خود در زندان بود.

یکی از سربازان روایت می‌کند: «ما 90 نفر بودیم. در اولین حمله و زیر آتش خمپاره اوکراینی‌ها دست‌کم 60 نفر کشته شدند و تنها تعدادی مجروح از این گروه باقی ماند. زمانی که یک گروه در پیشروی ناموفق بود، فورا گروه دوم اعزام می‌شد و اگر آنها هم ناموفق بودند گروه‌های دیگر به میدان فرستاده می‌شدند.»

سرباز دوم که در نبردی پنج‌روزه در جنگلی در نزدیکی شهر لیسیچانسک در مرز لوهانسک و دونتسک شرکت داشت از شرایطی می‌گوید که در هنگام ورود به جنگل با آن روبه‌رو بودند: «ورود به جنگل سخت‌ترین قسمت کار بود، همه جا مین‌گذاری شده بود و از هر 10 نفر 7 نفر کشته می‌شدند. هر کسی که زخمی می‌شد، حتی اگر زخمی جزیی برداشته بود کسی برای کمک به او نمی‌ایستاد و همه نگران ضدحمله‌ها و شلیک‌های اوکراینی‌ها بودند.»

در ماه سپتامبر ویدیویی از یوگنی پریگوژین، رییس گروه شبه‌نظامی واگنر منتشر شد که او را در حال سربازگیری از میان زندانیان نشان می‌داد. در این ویدیو، پریگوژین به زندانیان می‌گوید اگر 6 ماه در گروه واگنر خدمت کنند، دوره محکومیت‌شان بخشوده خواهد شد. آزادی محکومان زندانی در برابر خدمت نظامی در ارتش یا به صورت سرباز مزدور در قوانین روسیه مجاز نیست، اما پریگوژین در واکنش به منتقدان چنین می‌گفت که اگر آنها به جنگ نروند، فرزندان شما باید برای جنگ اعزام شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها