انتقاد از کمک‌رسانی ضعیف کشورهای اسلامی به ترکیه و سوریه:

هر کس به فکر حفاظت از کلاه خویش است!

روزنامه اطلاعات نوشت: تا اینجا زلزله در ترکیه و سوریه نشان داد که در سراسر کشورهای اسلامی، هر کدام خود را جدا از تعریف مجموعه‌ای به هم پیوسته مسلمان تعریف می‌کنند و به قول معروف تنها و تنها در فکر حراست و حفاظت «از کلاه خویشتند»!

هر کس به فکر حفاظت از کلاه خویش است!
کد خبر: 596844
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۱۸:۳۵:۳۶

 روزنامه اطلاعات از واکنش کشورهای اسلامی برای کمک به دو کشور ترکیه و سوریه انتقاد کرده و نوشته این کشورهای تنها و تنها در فکر حفاظت از کلاه خویشند.

به گزارش اطلاعات، اگر مجموعه خبرها از اغلب کشورهای اسلامی به ویژه در منطقه خاورمیانه را رصد کنید خواهید دید واکنش اغلب دولت‌ها در کشورهای اسلامی برای کمک‌رسانی به ترکیه و سوریه تاکنون در حد انتظار از مجموعه این دولت‌ها نبوده است. دو نهاد مهم یکی «سازمان اتحادیه عرب» و دیگری «مجمع کنفرانس اسلامی» و دیگر نهادهای جمعی در سراسر کشورهای اسلامی ظهور و بروز چندانی نداشته‌اند و بیشتر به انتشار اعلامیه‌ها و اظهار تأسف بسنده کرده‌اند.

در ادامه مطلب روزنامه اطلاعات آمده است: تا اینجا زلزله در ترکیه و سوریه نشان داد که در سراسر کشورهای اسلامی، هر کدام خود را جدا از تعریف مجموعه‌ای به هم پیوسته مسلمان تعریف می‌کنند و به قول معروف تنها و تنها در فکر حراست و حفاظت «از کلاه خویشتند»! واقعه اسفبار زلزله اخیر نشان داد تا چه حد بین دولت‌های اسلامی فاصله و انفکاک است و اصل باور اسلامی «اخوت دینی» و مسلمان بودن به وادی فراموشی رفته است!.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها