کد خبر: 596824
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۲۱:۵۵:۵۰
| |

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه:

آماده همکاری با سازمان جهانی بهداشت هستیم

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با هیات سازمان جهانی بهداشت گفت که دمشق آماده همکاری با این سازمان است و هدف از سفر این هیات باید ارزیابی واقعیت‌های بخش درمان و جبران کمبودها در این کشور باشد.

آماده همکاری با سازمان جهانی بهداشت هستیم
کد خبر: 596824
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۲۱:۵۵:۵۰

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه عصر امروز یکشنبه «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت و هیئت همراه را به حضور پذیرفت و بر اهمیت سفر این هیئت در شرایط کنونی به سوریه تاکید کرد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور سوریه ادامه داد: اهمیت این سفر به این دلیل است که سازمان جهانی بهداشت در جریان نیازهای پزشکی و انسانی برای رسیدگی به زلزله زدگان قرار خواهد گرفت.

بشار اسد، ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان جهانی بهداشت در راستای حمایت از بخش درمان سوریه، گفت: سوریه به دنبال همکاری با سازمان جهانی بهداشت است؛ به گونه‌ای که این همکاری مبتنی بر یک دیدگاه فراگیر باشد و واقعیت‌های بخش درمان را ارزیابی کرده، هدف از آن، جبران کمبودها در بخش تجهیزات و دارو باشد.

وی همچنین تاکید کرد که چنین سفری باید در راستای رفع نیازهای پزشکی مردم سوریه برای مقابله با بیمارهای خطرناک و مزمن مانند سرطان باشد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز در این دیدار گفت: بازدید روز گذشته وی از شهر حلب، فرصتی برای تعیین نیازمندی‌ها در زمینه پزشکی و انسانی بود؛ لذا کمک‌های پزشکی فوری به این شهر ارسال شد.

بر همین اساس اعضای این هیئت سازمان جهانی بهداشت تأکید کردند که این نهاد آماده است، برای مقابله با پیامدهای جنگ و زلزله، با سوریه همکاری کند.

این در حالی است که رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه در دمشق با عبدالله بن زائد آل نهیان وزیرخارجه امارات متحده عربی دیدار و گفتگو کرد.

موضوع اصلی گفتگوهای دو طرف در این دیدار بحث و بررسی پیامدها و تأثیرات زلزله شدید در شمال سوریه بوده است.

در این دیدار، وزیر خارجه امارات متحده عربی، مراتب تسلیت و همدردی محمد بن زائد آل نهیان رئیس امارات متحده عربی را به بشار اسد و ملت سوریه ابراز کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها