کد خبر: 596723
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۴:۱۴
| |

اتحادیه میهنی جلسات هیات دولت اقلیم کردستان عراق را تحریم کرد

وزرا و مسئولان وابسته به اتحادیه میهنی در دولت محلی اقلیم کردستان عراق از تحریم جلسات هیات دولت در اعتراض به نحوه مدیریت امور اقلیم خبر دادند.

اتحادیه میهنی جلسات هیات دولت اقلیم کردستان عراق را تحریم کرد
کد خبر: 596723
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۴:۱۴

سمیر هورامی، سخنگوی معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان در کنفرانس مطبوعاتی در سلیمانیه گفت: تیم اتحادیه میهنی در کابینه نهم دولت اقلیم کردستان تصمیم گرفته همه جلسات هیات دولت را تحریم کند اما به انجام وظایف خود و خدمات‌رسانی به شهروندان ادامه خواهند داد.

به گزارش شفقنا به نقل از بغداد الیوم، هورامی افزود: ما ملاحظات و اشکالاتی درباره مدیریت دولت در اقلیم کردستان به خصوص موارد مربوط به استان سلیمانیه و مناطق تابعه آن داریم.

وی تصریح کرد: دو حزب اصلی اقلیم کردستان یعنی حزب دموکرات و اتحادیه میهنی نشستی برای حل این مشکلات و ملاحظات برگزار کردند اما تاکنون تاثیری واقعی نداشته است.

این عضو اتحادیه میهنی کردستان تاکید کرد: مشکل ما با دولت بر سر نحوه خدمات‌رسانی به شهروندان است لذا ما به وظایف خود عمل خواهیم کرد تاکنون زمانی برای نشست مشترک و حل و فصل اختلافات تعیین نشده است.

حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان پس از برگزاری انتخابات پارلمان فدرال عراق در اکتبر سال گذشته بر سر منصب ریاست جمهوری وارد درگیری شدیدی شدند.

حزب دموکرات با توجه به این که بیشترین کرسی در میان احزاب کرد را داشت خواستار اختصاص منصب ریاست جمهوری به خود شد در حالی که اتحادیه میهنی اصرار کرد که این منصب با توجه تقسیم مناصب از سال 2005 میلادی متعلق به اوست.

ریاست اقلیم کردستان و دولت همچنان به دست حزب دموکرات است و این حزب برخی وزارت های دولت فدرال را نیز در دست دارد.

انتخابات پارلمان اقلیم کردستان نیز که قرار بود در اکتبر برگزار شود، به دلیل اختلافات دو حزب به تعویق افتاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها