کد خبر: 596473
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

حزب‌الله، لبنان را صاحب رئیس‌جمهور خواهد کرد؟

اخبار رسیده طی هفته‌های اول از فوریه نشان می‌داد حزب‌الله عزم خود را برای مختومه کردن پرونده انتخاب رئیس‌جمهور جزم کرده است.

حزب‌الله، لبنان را صاحب رئیس‌جمهور خواهد کرد؟
کد خبر: 596473
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۳:۰۰:۰۰

سید عماد حسینی- اخبار رسیده طی هفته‌های اول از فوریه نشان می‌داد حزب‌الله عزم خود را برای مختومه کردن پرونده انتخاب رئیس‌جمهور جزم کرده است.

هرچند نبیه بری رئیس مجلس لبنان اخیراً حاضر به برگزاری نشست مجلس نشده و تاکید می‌کند تا زمان رسیدن به توافق نسبی در خارج از دیوارهای پارلمان نمایندگان به آنجا نروند، اخبار منتشرشده در رسانه‌های مختلف عربی که اتفاقاً برخی از آنها مواضع مخالفی با این جریان دارند، حکایت از آن دارد که حزب‌الله توانسته است شماری از جریان‌های سیاسی را در این کشور مجاب به گفت‌وگو و پذیرش اصل شنیدن نظر طرف مقابل در این پرونده‌ی بغرنج کند.

منابع آگاه به رسانه‌های عربی خبر می‌دهند حزب الله چراغ خاموش و به دور از هیاهوهای رسانه‌ای می‌کوشد تا نظرات قطب‌های مختلف و متضاد صحنه سیاسی لبنان را حول یک نام مشخص یا حداقل بستری مشترک در مورد ویژگی‌های یک شخصیت گرد آورد.

اخبار رسیده حکایت از موفقیت نسبی حزب‌الله در این زمینه دارد و برداشت‌های صورت‌گرفته از اولین نشست‌ها نشان می‌دهد حزب‌الله می‌تواند به رسیدن به نقطه 65 نماینده مجلس در حمایت از یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری امیدوار باشد.

در همین راستا شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب‌الله لبنان هم با تاکید ضمنی بر این تلاش‌ها در سخنانی که چند روز پیش ایراد کرده بود گفت: حز‌ الله به شدت به پروسه انتخاب رئیس‌جمهور توجه دارد، زیرا آن را کلید اصلی حل تمام مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی لبنان می‌بیند.

به اعتقاد کارشناسان، در گیر و دار فشارهای شدید و اعمال نفوذهای گسترده خارجی و تنش‌های عمیق داخلی، حزب‌الله مسیری را در پیش گرفته است که در صورت موفقیت دست‌کمی از پیروزی‌های نظامی برای لبنان نخواهد داشت، با این حال همواره باید از حوادث لحظه آخری لبنان بیمناک بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها