کد خبر: 596404
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ۱۴:۰۸:۱۷
| |

کاهش تولید نفت روسیه تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه روز جمعه در پی اعمال سقف قیمتی غرب بر نفت و فرآورده های نفتی، گفت که کشورش قصد دارد از ماه آینده (مارس)، تولید نفت خود را تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز یا حدود پنج درصد کاهش دهد.

کاهش تولید نفت روسیه تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز
کد خبر: 596404
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ۱۴:۰۸:۱۷

بهای نفت برنت درپی انتشار تصمیم کاهش تولیدی نفت روسیه، دومین صادر کننده بزرگ نفت جهان پس از عربستان سعودی، با ۲.۵ درصد افزایش به ۸۶.۶ دلار رسید.

به گزارش ایرنا، از خبرگزاری رویترز، نوواک وزیر انرژی پیشین روسیه، افزود: ما از امروز همه حجم نفت تولید شده را به فروش می رسانیم و همان طور که پیش ازاین گفته شد، به مشتریانی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از سازوکار سقف قیمتی پیروی می کنند، نفت نخواهیم فروخت. بنابراین روسیه به صورت خودخواسته، میزان تولید روزانه خودرا در مارس تا ۵۰۰ هزار بشکه کاهش می دهد که به بازگشت روابط بازار کمک خواهد کرد.

کشورهای عضو گروه هفت و اتحادیه اروپا به همراه استرالیا تصمیم گرفته اند که از پنجم دسامبر به عنوان بخشی از تحریم های غرب بر مسکو بر سر جنگ اوکراین، از بهره مندی روسیه از خدمات شرکت های غربی برای بیمه دریایی، تامین مالی و خرید و فروش نفت این کشور که از طریق دریا منتقل شود و بهای هر بشکه آن بالاتر از ۶۰ دلار تعیین شود، جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها