کد خبر: 596384
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ۱۱:۳۲:۴۴
| |

پاریس احتمال ارائه جنگنده به اوکراین را رد نکرد

رئیس جمهور فرانسه گفت که ارائه جنگنده به اوکراین را رد نمی‌کند ولی کی‌یف در حال حاضر برای مقابله با روسیه به قدرت آتش فوری بیشتر نیاز دارد.

پاریس احتمال ارائه جنگنده به اوکراین را رد نکرد
کد خبر: 596384
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ۱۱:۳۲:۴۴

علی‌رغم هشدارهای مکرر روسیه به کشورهای غربی درباره تداوم کمک‌های نظامی و ارسال تجهیزات جنگی پیشرفته به اوکراین، پاریس از احتمال ارائه جنگنده به کی‌یف خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه بامداد جمعه گفت که ارائه جنگنده به اوکراین را رد نمی‌کند ولی کی‌یف در حال حاضر برای مقابله با روسیه به قدرت آتش فوری بیشتر نیاز دارد.

مکرون در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارائه جنگنده به اوکراین بعد از پایان نشست سران اتحادیه اروپا، توضیح داد: «من هیچ چیزی را رد نمی‌کنم».

وی اما اضافه کرد، اولویت کنونی کمک به اوکراین طی هفته‌ها و ماه‌های پیش رو است پس جنگنده‌ها را نمی‌توان در این بازه زمانی به آنها ارائه کرد و همچنین آموزش خلبانان اوکراینی برای هدایت آنها نیز زمان می‌برد.

رئیس جمهور فرانسه گفت که اولویت باید بر ارائه تجهیزاتی مانند توپخانه باشد که خود اثربخشی خود را ثابت کرده و نظامیان اوکراینی هم آموزش کار با آنها را دیده‌اند.

طبق این گزارش، مکرون همچنین افزود که شاید نیاز باشد ارسال چنین تجهیزاتی را تقویت کنند و متحدان اوکراین نیز این مسئله را طی روزهای پیش رو بررسی خواهند کرد.

روز گذشته بود که «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین ادعا کرد که مسئله ارائه جنگنده و تسلیحات دوربرد به کی‌یف حل شده است.

«ولودیمر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین نیز طی سفر به پاریس، گفته بود کشورهای اروپایی باید هرچه سریعتر جنگنده و تسلیحات سنگین به کی‌یف ارائه کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها