کد خبر: 596365
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ۰۹:۴۱:۵۰
| |

یک مقام آمریکایی مدعی شد:

بالون چین قادر به جمع‌آوری اطلاعات بود

​یک مقام ارشد آمریکایی در خصوص حضور بالون چینی در آسمان کارولینا به وال استریت ژورنال گفت که این بالون «جاسوسی» مجهز به تجهیزات نظارتی پیشرفته‌ای بود که می‌توانست ارتباطات حساس را دریافت کند.

بالون چین قادر به جمع‌آوری اطلاعات بود
کد خبر: 596365
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۱ ۰۹:۴۱:۵۰

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال ادعا کرد سازنده بالون چینی «رابطه مستقیم» با ارتش چین داشته و روی آن پنل‌های خورشیدی «بزرگ» برای تأمین انرژی نصب شده بود که ظاهراً شامل آنتن‌ها، حسگرها و سایر تجهیزاتی بود که قادر به رهگیری ارتباطات و جمع‌آوری اطلاعات دیگر بودند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که چین تاکید دارد که این بالون یک کشتی هوایی غیرنظامی بوده که هنگام جمع‌آوری داده‌های هواشناسی از مسیر خود منحرف شده است

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت که ارتش ایالات متحده حین هشت روزی که این بالون در حال عبور از آمریکا بوده، با استفاده از هواپیماهای جاسوسی U۲ در ارتفاع بالا، اطلاعات مربوط به این دستگاه را جمع‌آوری کرد. مقامات آمریکایی همچنین در حال بررسی بقایای شناور در اقیانوس اطلس هستند.

این رسانه گزارش داد که اطلاعات تازه از طبقه بندی خارج شده برای «توجیه اقدام قریب الوقوع ایالات متحده» است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال آماده شدن برای انجام آن علیه «برنامه نظارتی چین» است.

قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز پنج‌شنبه از طرف مقام‌های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک در مورد این بالون اطلاعات گرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها