اعزام 31 تیم جستجو و 5 تیم پزشکی از 23 کشور به ترکیه و سوریه

نخست‌وزیر سوئد گفت: فاجعه زمین‌لرزه در ترکیه و شمال سوریه در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده و شمار تلفات آن روز به روز آشکارتر می شود.

اعزام 31 تیم جستجو و 5 تیم پزشکی از 23 کشور به ترکیه و سوریه
کد خبر: 596265
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۱۱:۴۷:۳۶

اورسلا فون در لاین رییس این کمیسیون و اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد پس از یک گفت‌وگوی تلفنی اعلام کردند که بروکسل میزبان «نشست یاری‌ دهندگان» (Donors' Conference) ترکیه و روسیه پس از وقوع زمین‌لرزه‌های شدید این هفته خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بر این اساس، این نشست قرار است در ماه مارس (اسفند/ فروردین) و با هدف سازماندهی و بسیج جامعه بین المللی در راستای رویارویی با پیامدهای این زمین‌لرزه‌ها برگزار شود.

فون در لاین با ابراز همدردی با زلزله‌زندگان گفت: اکنون اولویت تلاش شبانه روزی برای نجات جان هر چه بیشتر آن‌هایی است که هنوز زیر آوار مانده‌اند. در همین راستا، بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه مکانیسم حفاظت مدنی اتحادیه اروپا فعال شد و تاکنون ۳۱ تیم جستجو و نجات، در کنار ۵ تیم پزشکی از ۲۳ کشور جهان به محل زلزله اعزام شده‌اند.

رییس کمیسیون اروپا در اظهارات خود بار دیگر بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم زلزله زده ترکیه و سوریه تاکید کرد.

نخست وزیر سوئد نیز پس از این تماس تلفنی اظهار داشت: فاجعه زمین‌لرزه در ترکیه و شمال سوریه در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده و شمار تلفات آن که روز به روز آشکارتر می شود.

وی ادامه داد: سوئد به عنوان رئیس شورای اتحادیه اروپا اطمینان حاصل می‌کند که در این دوران وحشتناک این اتحادیه کمک‌های کافی در اختیار مردم ترکیه و سوریه قرار می‌دهد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها