کد خبر: 595628
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۴:۰۹:۱۳
| |

اتحادیه اروپا و ناتو برای کمک به ترکیه و سوریه اعلام آمادگی کردند

وزیر امور خارجه سوئد که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در پیامی توئیتری از آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به ترکیه و سوریه خبر داد.

اتحادیه اروپا و ناتو برای کمک به ترکیه و سوریه اعلام آمادگی کردند
کد خبر: 595628
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۴:۰۹:۱۳

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در پیامی توئیتری از آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به ترکیه و سوریه خبر داد.

به گزارش شفقنا، وبگاه شبکه الجزیره نوشت؛ وزیر خارجه سوئد ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان ترکیه گفت: «آمار بالای تلفات و کشته شدن افراد در پی رخ دادن زمین‌لرزه شدید در ترکیه و سوریه، من را عمیقاً متاسف کرده است. سوئد به عنوان رئیس شورای اتحادیه اروپا از وزارت‌خارجه ترکیه و همچنین سوریه می‌خواهد تا برای کنترل این بحران از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کمک، بهره ببرند و با آن هماهنگ شوند.»

در همین رابطه «آتونیو تاجانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایتالیا نیز در صفحه توئیتری خود نوشت: «رم برای اعزام امدادگران جهت پاکسازی آوارهای پس از زمین لرزه و امدادگران به ترکیه اعلام آمادگی می‌کند».

وی در ادامه افزود: «در گفت‌وگوی تلفنی که با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه داشتم، ضمن ابراز همبستگی با او و مردم ترکیه، از او خواستم تا از خدمات دفاع مدنی ایتالیا در گذار از این فاجعه رخ داده، استفاده کند».

آتونیو تاجانی در ادامه اعلام کرد که ایتالیا از مردم سوریه که پس از سال‌ها جنگ، اکنون ضربه سنگین دیگری را تجربه کردند، حمایت خواهد کرد و با شهروندان ایتالیایی که در مناطق زلزله‌زده به سر می‌بردند نیز در تماس است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «در تماس تلفنی که با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه این کشور برقرار شد، آمادگی ناتو برای کمک به ترکیه را اعلام کردیم».

بامداد امروز (دوشنبه) زمین لرزه مرگباری به شدت ۷.۷ ریشتر در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه رخ داد که تاکنون تلفات جانی و مالی بسیاری در پی داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها