کد خبر: 595228
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ ۱۴:۴۷:۵۵
| |

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه:

در صورت حمله اوکراین به روسیه از هر سلاحی برای پاسخ استفاده می‌کنیم

معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد، در صورت حمله اوکراین به روسیه، مسکو آماده است تا براساس ماهیت تهدیدات، از هر نوع سلاحی استفاده کند.

در صورت حمله اوکراین به روسیه از هر سلاحی برای پاسخ استفاده می‌کنیم
کد خبر: 595228
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ ۱۴:۴۷:۵۵

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد، در صورت حمله اوکراین به روسیه، مسکو آماده است تا براساس ماهیت تهدیدات، از هر نوع سلاحی استفاده کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون رئیس شورای امنیت روسیه به خبرنگاران گفت: پاسخ ما می‌تواند هر چیزی باشد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این مساله را صریحا اعلام کرده است. ما هیچ محدودیتی نداریم و آماده‌ایم تا براساس ماهیت تهدیدات از هر نوع سلاحی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: طبق اسناد و قوانین رسمی از جمله سیاست کشور روسیه در مورد بازدارندگی اتمی، این پاسخ "سریع، قاطعانه و متقاعد کننده" خواهد بود.

مدودف همچنین گفت، طبق دکترین اتمی روسیه، عرضه هر چه بیشتر تسلیحات پیشرفته آمریکایی به اوکراین تنها منجر به حملات تلافی جویانه بیشتر از سوی روسیه می‌شود.

وی افزود: با این کار، کل اوکراین که همچنان تحت کنترل کی‌یف است، در آتش خواهد سوخت.

مدودف در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از تسلیحات دور برد، روسیه را وادار به مذاکره با کی‌یف خواهد کرد یا خیر، گفت: نتیجه کاملا برعکس خواهد بود. تنها آدم‌های عجیب و دمدمی مزاج که تعدادشان در کاخ سفید و کنگره آمریکا نیز به اندازه کافی است، می‌توانند این طور بحث کنند.

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که راکت جدیدی که برد حمله هوایی اوکراین را دو برابر خواهد کرد، در بسته کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲.۱۷۵ میلیارد دلار قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها