کد خبر: 594972
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۱۱:۵۸:۱۱
| |

دست رد محمود عباس به سینه آمریکا؛ طرح امنیتی کرانه باختری پذیرفته نشد

رسانه‌های آمریکایی از رد طرح امنیتی آمریکا برای کرانه باختری توسط تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

دست رد محمود عباس به سینه آمریکا؛ طرح امنیتی کرانه باختری پذیرفته نشد
کد خبر: 594972
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۱۱:۵۸:۱۱

پایگاه امریکایی «اکسیوس» به نقل از مقامات امریکایی و اسرائیلی خبر داد که وزیر امور خارجه امریکا در دیدار اخیر خود با «محمود عباس» وی را برای پذیرش یک طرح امنیتی در کرانه باختری تحت فشار قرار داده است.

به گزارش شفقنا از میدل ایست، بر اساس این گزارش، طرح امریکا شامل آموزش نیروهای ویژه فلسطینی برای برخورد با «افراد مسلح» در کرانه باختری به طور خاص در نابلس و جنین است.

این گزارش افزوده که فلسطینی‌ها با این طرح مخالفت کرده‌اند که دربردارنده مطالبات اسرائیلی است.

در این گزارش آمده که دولت امریکا در بررسی راه‌های بازگشت آرامش به سرزمین‌های فلسطینی و جلوگیری از انتفاضه سوم، معتقدند که ضعف سلطه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی افزایش تنش در کرانه باختری را باعث شده است.

«آنتونی بلینکن» که روز سه‌شنبه در رام‌الله با «محمود عباس» و مقامات ارشد امنیتی تشکیلات خودگردان با حضور رؤسای دستگاه‌های امنیت مصر و اردن دیدار کرد، همچنین تجدید نظر فلسطین در توقف هماهنگی با اسرائیل را خواستار شد.

هفته گذشته و در پی حمله اسرائیل به جنین که شهادت 9 فلسطینی را موجب شد، تشکیلات خودگردان اعلام کرد که همه هماهنگی‌های امنیتی خود را با اسرائیل متوقف می‌کند.

این در حالی است که اسرائیل در ماه‌های اخیر عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری افراد مسلح گروه‌های «عرین الاسود» در نابلس و «کتبیه جنین» در جنین انجام داده که همواره با خشونت و تخریب خانه‌ها و هدف قرار دادن غیر نظامیان همراه بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها