سخنگوی وزارت خارجه چین:

ژاپن و ناتو به اغراق درباره تهدید چین پایان دهند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که ائتلاف نظامی ناتو و ژاپن باید از اغراق درباره تهدید پکن برای منطقه شرق آسیا و جهان دست بردارند.

ژاپن و ناتو به اغراق درباره تهدید چین پایان دهند
کد خبر: 594828
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۱۵:۲۴:۱۰

اظهارات تحریک‌آمیز سران ژاپن و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره نگاه چین به جنگ اوکراین و تلاش برای الگوبرداری از آن درباره منطقه شرق آسیا با واکنش تند پکن مواجه شد.

​به گزارش فارس، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت که ائتلاف نظامی ناتو و ژاپن باید از اغراق درباره تهدید پکن برای منطقه شرق آسیا و جهان دست بردارند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مائو طی نشست خبری در پکن توضیح داد: «چین همواره محافظ صلح و ثبات منطقه و جهان بوده و این برای همگان آشکار است. امیدوارم که طرف‌های مورد نظر نیز درباره تهدید چین اغراق نکنند و به تقابل در منطقه دامن نزنند».

وی در ادامه اظهار داشت که سوگیری‌های نظامی و امنیتی ژاپن همواره توجه دقیق همسایگان آسیایی و جامعه جهانی را به خود جلب کرده است.

این دیپلمات چینی در این‌باره تصریح کرد: «ژاپن باید به‌دقت از تاریخ درس بگیرد، کاملا به مسیر توسعه مسالمت‌آمیز پایبند باشد و از اقداماتی که باعث تضعیف اعتماد دوجانبه بین کشورهای منطقه و آسیب به صلح و ثبات منطقه‌ای می‌شود، اجتناب کند».

به نوشته اسپوتنیک، مائو ضمن تاکید بر اینکه منطقه آسیا-اقیانوسیه عرصه رقابت ژئوپلتیکی نیست، افزود: «امیدواریم هند و ژاپن هم به دستیابی به ثبات در منطقه متعهد باشند».

پیش از این نیز «ژی فنگ» معاون وزیر خارجه چین با بیان اینکه آمریکا و ژاپن در بیان تهدید اتمی پکن مبالغه می‌کنند، گفته بود تقابل واشنگتن با این کشور به تمام جهان صدمه می‌زند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها